کد مطلب: 28855
 
با حضور وزیر نیرو
پروژه احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نبوت زاهدان افتتاح شد
با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و دیگر مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان، پروژه احداث افتتاح پروژه احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نبوت زاهدان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۴
به گزارش زاهدانه ، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پست، مازاد انرژی برق استان خراسان به این استان قابل انتقال است، پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال برق سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد، افت ولتاژ و کمبود انرژی برق استان تا حد زیادی رفع می‌شود.

محبعلی قزاق جاهد اضافه کرد: توجه به راندمان پائین و سوخت مصرفی (گازوئیل) نیروگاه‌های استان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در فصول غیر پیک در قیمت تمام شده انرژی تولیدی انجام می‌‌شود و می‌توان تولید استان را به حداقل رسانده و از مازاد انرژی استان خراسان استفاده کرد.

وی گفت: پس از اتمام خط 400 کیلوولت زاهدان-بم و تکمیل رینگ 1000 کیلومتری شرق کشور تمامی قابلیت‌های فوق‌الذکر به استان‌های واقع بر روی رینگ (خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و کرمان) تسری می‌یابد.

وی افزود: برای این پروژه نیز 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

قزاق جاهد بیان کرد: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح با حضور وزیر نیرو موارد ذیل است.

افتتاح پروژه خط 400 کیلوولت بیرجند-زاهدان

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: خط 400 کیلوولت بیرجند-زاهدان به طول 396 کیلومتر، بزرگترین خط 400 کیلوولت کشور است که به همراه پست‌های 400 کیلوولت سفیدآبه زابل و نبوت زاهدان بخش مهم رینگ 1000 کیلومتری شرق کشور را کامل می‌کند.

قزاق جاهد افزود: با تکمیل خط 400 کیلوولت زاهدان-بم، نیروگاه‌های مهم شرق کشور مانند شهید کاوه در قائن و سیکل ترکیبی کرمان به هم متصل و رینگ شرق کشور کامل می‌شود.

وی در باره مشخصات فنی این پروژه بیان کرد: این خط از نوع تک مداره باندل سه تایی و نوع هادی آن اسکواب است.

وی گفت: برای این پروژه 1000 میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح پروژه خط 230 کیلوولت ایرانشهر-اسپکه

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه پروژه خط 230 کیلوولت ایرانشهر-اسپکه گفت: با احداث این خط رینگ 230 کیلوولت ناحیه جنوب و مرکز استان (شهرستان‌های ایرانشهر، نیک‌شهر و چابهار) کامل می‌شود.

قزاق جاهد عنوان کرد: با تامین انرژی مناطق مرکزی استان (اسپکه، فنوج و مسکوتان) مشکل افت ولتاژ این مناطق را مرتفع می‌سازد.

وی اضافه کرد: این خط از نوع دو مداره و نوع هادی آن کاناری است و برای این پروژه 300 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان به برخی از پروژه‌های مهم در دست اجرا امسال اشاره و عنوان کرد: احداث خط 400 کیلوولت زاهدان-بم با پیشرفت فیزیکی 2/62 درصد، احداث خط 400 کیلوولت سفیدآبه-ادیمی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد، احداث خط 230 کیلوولت جکیگور-آشار-سراوان با پیشرفت 9/56 درصد، احداث خط 230 کیلوولت لوتک-ادیمی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث خط ارتباطی پست 400 به 230 شرق زاهدان با 20 درصد پیشرفت فیزیکی و احداث خط 230 کیلوولت اسپکه-نیک‌شهر با 47 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه‌ها است.

قزاق جاهد گفت: از دیگر پروژه‌های در دست اجرا این شرکت می‌توان به پست 230 کیلوولت نیک‌شهر با 3/70، پست 230 کیلوولت شرق زاهدان با پیشرفت 3/43 درصد و پست 230 کیلوولت نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی نام برد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark