کد مطلب: 44875
 
دانشگاه بدون معنویت انسان ساز نیست
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کسب دانش بدون معنویت انسان‌ساز نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
 
کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان
به گزارش زاهدانه، علیرضا بندانی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان و رییس کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان، شب گذشته در افتتاحیه این کنگره که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: فرصت ارزشمندی به دانشگاهیان استان و به خصوص دانشگاه سیستان و بلوچستان عنایت کرد تا یاد و خاطره کسانی را گرامی بداریم که هم در عرصه علم و هم در عرصه دفاع از میهن نمونه بودند.

وی افزود: آنچه که شهدا را از دیگران برجسته می‌کند منش و رفتار پسندیده آنان است کنگره شهدا فرصتی است برای دانشجویان و اساتید که هرچه بهتر و بیشتر از شهدای انقلاب الگو بگیرند.

در ادامه مراسم آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه  در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جنگ بین خوبی و بدی پایان ندارد؛ گفت: تردیدی نیست که جامعه جهانی همواره در حال جنگ و نزاع است آنچه مدنظر است انجام این جنگ در سبیل طاغوت یا سبیل الله بوده و این جبهه‌گیری اهمیت دارد.

وی بیان داشت: واژه طاغوت تولید قرآن و به معنای خروج از حد و مرز است و هرکس از حریم خود تجاوز کند، قرآن او را طاغوت می‌نامد. اگر امروز اسلام و انقلاب به ما اجازه می‌دهد که با استکبار بجنگیم به همین دلیل است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید گفت خداوند روحیه دفاع را در سرشت انسان قرار داده است تا از ناموس، مذهب، وطن، آزادی و ارزش‌های خود پاسداری کند؛ اینگونه بود که شهید علم الهدی تبلور شهدای دانشجو و شهید چمران اسوه شهدای استاد لقب گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه کسب دانش بدون معنویت انسان‌ساز نیست؛ تصریح کرد: دانشگاه باید مظهر صفات الهی باشد؛ دانشگاه باید مرکز غیرت، عزت، عفت، آزاداندیشی و درک مسائل زمان باشد؛ دانشجو نباید سیاست‌زده و سیاست‌باز باشد؛ بلکه باید سیاست‌دان باشد و قدرت تحلیل مسائل روز را داشته باشد؛ دانشجو سنگ محک و ترازوی حقیقت‌شناسی است؛ توقع ما از دانشجویان این است که به برکت خون شهدا و فهم و درک شهدا از سایه اطمینان نظام برخوردار و انقلاب را به پیشرفت برسانند.

در ادامه این مراسم سردار کاجی جانباز هشت سال دفاع مقدس به روایتگری پرداخت؛ همچنین در انتهای مراسم از برخی خانواده‌های شهدای دانشجوی استان تقدیر به عمل آمد و از کتاب شهدای دانشجوی استان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark