کد مطلب: 49735
 
امام جمعه زاهدان:
نگاه بر ولایت فقیه نگاه بر جوهره و اسوه نظام است
امام جمعه زاهدان گفت: رهبر می ‌تواند بر تمام شئونات اظهار نظر کند از اینرو نگاه بر ولایت فقیه نگاه کردن به جوهره و اسوه نظام است و ارزش والایی دارد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مردم وظیفه حمایت از ائمه ومعصومین(ع) را دارند، اظهار داشت: رهبران دینی علاوه برحمایت از مردم ، جامعه وقرآن وظیفه هدایت مردم را نیز به عهده دارند و مردم هم در این راستا باید از آنها تبعیت کنند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه هدایت مردم بر دوش رهبری نظام است، گفت: رهبران دینی باید زنجیر مادیات را از پای مردم باز کنند و به آنها عزت نفس دهند.
امام جمه زاهدان بیان داشت: همه ما وظیفه داریم پشتوانه رهبر باشیم.
وی با اشاره بر اینکه در جامعه ما، سه نگاه به جایگاه ولایت فقیه وجود دارد، افزود: نگاه اول سطحی و تشریفاتی است که آن را به عنوان منبع اخلاقی نمی‌ شناسند چراکه این افراد دنباله رو فرهنگ غربی هستند.
سلیمانی نگاه دوم را نگاهی جنایی و حزبی عنوان کرد که افراد تصور می‌کنند رهبری ویژه ی آنهاست و این نگاه پست وبی محتوا است چرا که رهبری برای همه است وهمه مذاهب را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی در رابطه با نگاه سوم نیز اظهار داشت: رهبری تجسم عینی از نظام ولایی است که اختیاراتی که بر دوش ائمه بوده را رهبر باید انجام دهد.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه رهبر می ‌تواند بر تمام شئونات اظهار نظر کند، گفت: نگاه بر ولایت فقیه نگاه کردن به جوهره و اسوه نظام است و ارزش والایی دارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark