کد مطلب: 51985
 
برگزاری نخستين همايش شوراهای ملي دانش آموزان برتر
برای نخستين بار همايش شوراهای ملی دانش آموزان در زاهدان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۳
 
به گزارش زاهدانه، معاون امور اداری و مالی فرماندار در جلسه هماهنگی و برنامه ريزی شوراهای دانش آموزی با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: برای نخستين بار در كشور جلسه شوراهای دانش آموزی با شركت 210 دانش آموز، 50 پرسنل و 20 نيروی وزارت كشور در زاهدان برگزار می شود.
محمدی ادامه داد: اين همايش از 17 لغايت 21 شهريورماه سال جاری با هدف جذب گردشگر، برطرف شدن ذهنیات و تصورات اشتباه از استان و در راستای نامگذاری سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96 در این استان برگزار می شود.
وی از همه ارگان های حاضر در جلسه خواستار شد در اجرای اين مراسم هماهنگی های لازم را داشته باشند تا مراسم بصورت شايسته برگزار شود.
این مسئول افزود: کلیه اقدامات لازم در خصوص برگزاری هماهنگ و منظم این همایش صورت گرفته و یا در حال اجرا است.
وی ادامه داد: در راستای برگزاری بهتر این همایش روز گذشته فضای اردوگاه مورد بررسی قرار گرفت و نخاله های موجود و زباله از اردوگاه پاکسازی شد. همچنین دستگاه های امنیتی، امدادی و رسانه ها نیز در این زمینه آمادگی کامل خود برای برگزاری منظم همایش اعلام کرده اند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
معاون فرماندار تأکید کرد: از آنجا که طوائف و قبایل این استان مردمانی خونگرم و مهمان دوست هستند مقرر شده است که هر یک از طوائف اهل سنت استان میزبان یکی از استان ها باشد و پذیرایی آنها را برعهده بگیرد و دانش آموزان از نزدیک با خلق و خوی مردم خون گرم این دیار و سنت ها و غذاهای بومی محلی استان آشنا شوند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش نيز در اين مراسم گفت: اين همايش ملی با همكاری ارگان های دولتی و سران طوايف برگزار می شود و مهمان های اين همايش در اردوگاه فاطمه الزهرا زاهدان اسكان داده مي شوند .
سرگلزايی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در این همایش افزود: استان ها در قالب دسته های همدلی– همزبانی و همفکری گروه بندی شده اند و برنامه های متنوع از قبیل کارگاه های امداد و نجات، کرسی آزاداندیشی، بازدید از موزه و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای آنها تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی و ورزشی متنوع دیگری از قبیل مسابقات فوتبال، استخر، رصد ستارگان و محافل انس با قرآن نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است شرکت کنندگان در این اردو با سران طوائف نیز دیدار چهره به چهره خواهند داشت و در پایان همایش و پس از جمع بندی، استان های برتر معرفی خواهند شد و در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark