کد مطلب: 51417
 
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان خبر داد:
جهاد دانشگاهی نماد اقتصاد مقاومتی در کل کشوراست/ 72 دانشگاه و مرکز آموزش عالی سهم استان بعد از انقلاب اسلامی
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون 72 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان وجود دارد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۸
 
منصور تاجری در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ازجهاد دانشگاهی بعنوان یکی از نهادهای انقلابی در کشور یاد کرد و گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلابی فرهنگی است که تاروپود آن از ابتدا با بحث اقتصاد مقاومتی تنیده شده است.
وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی ، دانش بنیان، علمی و با هویت اسلامی است که 80 درصد از هزینه های خود را از محل دوره های آموزشی تامین می کند از اینرو نظام مدیریتی در این نهاد مبتنی بر مدیریت جهادی و مدیریت هزینه است.
این مسئول با بیان اینکه تحقیقات دانشجویی و دانشگاهی درتوسعه استان نقش تاثیرگذاری را در جهت رفع مشکلات ایفا کردند، افزود: در حوزه تحقیقات جهاد دانشگاهی بیشترین تاکید بر تحقیقات کاربردی است تا از این طریق بتوان مشکلی از مشکلات استان را برطرف کرد.
تاجری برپایی کمیسیون اقتصاد مقاومتی در سطح دانشجویان و اساتید را از جمله طرح های محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در استان عنوان کرد و ادامه داد: اجرای مناظرات دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی از جمله تاکیدات رهبر انقلاب است که می تواند گام موثری در راستای فرهنگ سازی اقصاد مقاومتی در جامعه دانشگاهی باشد.
وی جهاد دانشگاهی را نماد و الگوی مناسب برای اقتصاد مقاومتی در کل کشور عنوان کرد وافزود: اولین و کلان ترین ماموریت جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیقات انجام تحقیقات دانشگاهی کاربردی به منظور حل مشکلات استان بود.
وی جهاد دانشگاهی را پل ارتباطی میان جامعه و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اهداف جهاد دانشگاهی ورود به حوزه سلامت و بهداشت است و در این حوزه اقدامات مختلفی از جمله راه‌اندازی مرکز بانک خون بندناف انجام شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان در پایان با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها دانشگاه سیستان وبلوچستان در استان برای دانشجویان تاسیس شد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون 72 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان وجود دارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark