کد مطلب: 60507
 
تداوم رزمایش کمک های مومنانه با اهدای بسته معیشتی و جهیزیه بین نوعروس
زیباترین دستاورد هر خدمت خالصانه و بی‌منت، لبخند رضایت مردم است، که سپاه و بسیج سال هاست در استان پهناور سیستان وبلوچستان این مهم را به منصه ظهور رسانده اند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۹
 
علی اکبر جعفری معاون قرارگاه محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق در گفت وگو با زاهدنیوز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سند راهبردی اعتلای بسیج، تاکید کرده‌اند که بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کرد، گفت: بسیج پیشرو و پیشگام در ارائه خدمات به مردم، نماد فداکاری و ایثار است.

وی تصریح کرد: این نهاد مقدس در تمام بحران‌ها همواره خالصانه و صادقانه در امدادرسانی و کمک‌رسانی به صورت داوطلبانه مشارکت داشته و مانع از تحقق اهداف دشمن علیه ملت ایران بوده است.

این مقام مسئول افزود: به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته بسیج مستضعفین، در حاشیه رزمایشی که در منطقه عمومی کورین برگزار خواهد شد علاوه بر اجرای برنامه های رزمی، مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی قدس رسالت خود را مانند سایر خدمات که در استان ارائه کرده به صورت ویژه تر در هفته بسیج در دستور کار دارد.

وی رفع تنش آبی با اهدای تانکر ذخیره آب را یکی از اقدامات دانست و ادامه داد: در دو روستای منطقه کورین دو دستگاه تانکر آب 10 هزار لیتری تصفیه آب در نظر گرفته ایم که کار احداث و نصب آن شروع شده است.

وی تصریح کرد: تنش آبی در سیستان وبلوچستان به دلیل کاهش بارندگی و دیگر مشکلات در مدیریت آب در برخی از روستاهای استان بسیار جدی بوده و بسیج و سپاه بر این باور است که با کار، مدیریت و اراده جهادی می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

معاون قرارگاه محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق یکی از رویکردهای اصلی بسیج را سازندگی و محرومیت زدایی برشمرد و اذعان کرد: احداث 40 چشمه سرویس بهداشتی و حمام با تجهیزات کامل تانکر آب و آبگرمکن، تسطیح و آماده سازی 20 هکتار از اراضی کورین، انجام 100 مورد برقکشی و رفع ایرادات برقی توسط واحد مهندسی و گروه های جهادی، مرمت خانه اهالی توسط دو تیم، حفر وتجهیز یک حلقه چاه کشاورزی و لایروبی قنات از دیگر اقدامات در طول هفته بسیج است.

تداوم لبیک فرزندان انقلاب به ندای رهبر انقلاب

وی با اشاره به تداوم رزمایش کمک های مومنانه در اقصی نقاط استان، اظهار کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا معیشت و اقتصاد و سایر عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داد در راستای لبیک به مقام معظم رهبری بسیج و سپاه از آغازین لحظات به میدان مواسات و کمک مومنانه وارد شدند و علیرغم اینکه دوشادوش مدافعان سلامت بودند با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم، بسته‌های بهداشتی و پوشاک، تولید و توزیع مواد ضد عفونی و ماسک و توزیع بسته‌های آموزشی و نوشت افزار اقدام به کاهش آلام مردم به ویژه نیازمندان و بیماران کرونایی کرده و تاکنون پا از میدان مقابله عقب نکشیده و با تمام توان و همت ایستاده اند.

جعفری خاطر نشان کرد: توزیع بالغ بر هزار بسته معیشتی و اهدای 100 هزار عدد ماسک، توزیع 500 تخته پتو و هزار عدد اساب بازی، البسه، کفش و دمپایی، آب معدنی و 2 دستگاه تلویزیون ویژه معلولین از دیگر برنامه های در دستور کار است.

وی ادامه داد: اهدای بسته آموزشی و لوازم التحریر برای رفع نیاز مدارس و دانش آموزان منطقه، توزیع بالغ بر 2 هزار پرس غذای گرم و همچنین نان رایگان و آرد در بین اهالی از دیگر اقداماتی است که با حفظ شان و کرامت افراد در طول هفته بسیج انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود به برپایی میز خدمت در منطقه کوین با هدف ارتباط چهره به چهره بین مردم و مسئولین برای رفع مشکلات اشاره کرد و گفت: 10 تیم شناسایی ویژه در نظر گرفته ایم تا در طی مدت رزمایش روستا به روستا حتی کپرها را مورد ارزیابی قرار داده تا با احصاء نیازمندی ها بتوانیم در حد توان برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم.
Share/Save/Bookmark