کد مطلب: 29557
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:
داشتن روحیه عفو مهمترین راز رسول اکرم(ص) در تشکیل تمدن اسلامی است
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: داشتن روحیه عفو و بخشش مهمترین راز رسول مکرم اسلام(ص) در شکل دهی موفقیت آمیز تمدن بزرگ اسلامی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۵۶
آیت الله ˈعباسعلی سلیمانی
 
آیت الله ˈعباسعلی سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت الله عباسعلی سلیمانی سه شنبه شب به مناست آغاز هفته وحدت در جمع اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: نبی مکرم اسلام(ص) با توکل به خداوند متعال و داشتن روحیه شورایی، برخورد ملاطفت آمیز و تشویق امت اسلامی به وحدت توانست در کوتاه ترین زمان بزرگترین تمدن بشری را پایه گذاری کند.

امام جمعه زاهدان گفت: ملل مسلمان دنیا که همواره آمادگی دارند تا تار و پود وجود و زندگی خود را فدای حفظ و گسترش مکتب و تمدن بزرگ اسلام کنند، باید با پیروی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و چنگ زدن به ریسمان الهی اتحاد و همبستگی خود را تعمیق بخشند.

آیت الله سلیمانی افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) در 13 سال نخست شکل گیری تمدن اسلامی نقش تربیتی داشتند و حکومت اصلی آن بزرگوار تنها 10 سال بود که در این دوران بیشترین درگیری ها و جنگ ها که در دوران هیچ پیامبری قبل از ایشان رخ نداده بود، به وقوع پیوست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رسول مکرم(ص) مسائل بعد از مرگ را بسیار زیباتر از مسائل قبل از مرگ تعریف کردند به گونه ای که در هیچ دورانی به اندازه دوران حضرت محمد مصطفی(ص) شاهد ترویج روحیه عشق به شهادت در میان مومنان برای رسیدن به سعادت اخروی نیستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تقدیر از شورای اسلامی زاهدان برای برگزاری نشست هفته وحدت، از شوراها خواست به عنوان حلقه وصل مردم و مسوولان در تدوین برنامه های خود زندگی و سیره نبی مکرم اسلام(ص) را الگو قرار دهند.

مولوی ˈنظیر احمد سلامیˈ عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست گفت: با توجه به حاکمیت نظام وحدت طلب اسلامی در ایران طی 34 سال گذشته در تعریف وحدت هیچ نکته مبهمی باقی نمانده است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت یک جریان راهبردی است افزود: نبی مکرم اسلام(ص) قبل از هجرت به مدینه با هدف ترویج وحدت با سران طوایف مدینه دیدار داشتند و بعد از هجرت در نخستین فرصت میان انصار و مهاجران پیمان اخوت برقرار کردند.

وی اظهار داشت: آشنایی با توانمندی های امت و ظرفیت های جهان اسلام و خطرهایی که ملت های مسلمان را تهدید می کند از ملزومات تحکیم وحدت در جامعه بحساب می آید.

مولوی ˈاحمد ناروییˈ معاون حوزه دارالعلوم زاهدان نیز در این نشست با بیان اینکه رسول مکرم اسلام(ص) مهمترین نقش را در ایجاد وحدت میان بشریت ایفا کردند گفت: علما باید ملاک های وحدت بخش را ترویج و از گسترش موضوعات اختلاف انگیز در جامعه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام (ص) در بحث وحدت به حفظ حرمت ها تاکید ویژه داشتند، افزود: رعایت کردن قداست های تمام جوامع و مذاهب بزرگترین درس تمدن اسلامی است. ک/2

7307 / 653

 

انتهای پیام /*
Share/Save/Bookmark