کد مطلب: 45397
 
به مناسبت میلاد امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام ) وروز پدر
پدر،تکیه گاهی برای تمام خستگی ها
پدرم!ای کاش توان آن را داشتم که از عرش تا فرش را برایت گلباران میکردم و بر دستان پر از مهر و عاطفه ات که مظهر عشق و ایثار است بوسه میزدم، روزت با میلاد عشق مقارن است خوشا به حالت،چه روز مبارکی وحق داشت شهریار آنجا که گفت : نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند/متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را...
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
پدر،تکیه گاهی برای تمام خستگی ها
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه، پدرم !زیبایی عشق،پاکی صداقت، اوج مهربانی و نهایت آرامش همه در کنار تو برایم معنی پیدا کرده است؛ ای تمام راه زندگیم، ای دلخوشی همیشگی ام، تکیه گاه همیشگی ام، تکیه گاهی که بهشت زیر پایت نیست اما همیشه به جرم پدر بودن باید ایستادگی کنی و با وجود همه مشکلات به من لبخند بزنی تا دلگرم زندگی شوم؛ ای کاش توان آن را داشتم که از عرش تا فرش را برایت گلباران میکردم و بر دستان پر از مهر و عاطفه ات که مظهر عشق و ایثار است بوسه میزدم که در تمام سالهای عمرم همچون خورشیدی تابناک بر زندگیم تابیدی.پدرم روزت با میلاد عشق مقارن است خوشا به حالت،چه روز مبارکی وحق داشت شهریار آنجا که گفت : نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند/متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را...
خبرنگار زاهدانه به مناسبت روز پدر با کارشناس مذهبی در رابطه با بررسی نقش مرد در ساختار جامعه وخانواده به گفتگو می پردازد.
حجت الاسلام شهری نژاد امام جماعت مسجدقائم آل محمد (عج) می گوید: یک خانواده مانند یک اداره می باشد که مردبعنوان مدیرکل، زن مدیرداخلی وفرزندان کارمندان این اداره کوچک هستند.
شهری نژاد در خصوص نقش مرد بعنوان همسر و پدر در رشد وتعالی خانواده می گوید: مرد بعنوان مدیر باید در اداره این شرکت که به نوعی مهمترین بنیان وپایه فرد در جامعه محسوب می شود کوشا باشد تا اداره ای خوب وبا نظم منطقی داشته باشد ، در این زمینه مرد باید در مدیریت خود بسیار تلاش داشته باشد تا کنترل خانواده از دستش خارج نشودو برای تربیت همسریا فرزند داری از روایات ائمه الگو بگیرد تا بتواند زندگی خوب وفرزندانی باایمان وموفق تحویل جامعه دهد.
این کارشناس مذهبی ادامه می دهد: وظیفه اصلی مرد در خانواده، مدیریت خانواده به نحواحسن می باشد به دودلیل موجه و باتوجه به آیات و روایاتی که در این زمینه منقول است؛اول آنکه مرد ترجیح قدرت تفکربرنیروی عاطفی واحساسات خود راحفظ کند تا از این طریق بتواند بخوبی کار کند وتصمیم بگیردو دیگری تعهد مرد برای پرداخت هزینه های زندگی ،مهریه همسر،تامین زندگی و ... است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است که مرد باید کنترل خانواده را به صورت صحیح در اختیار داشته باشد.
وی می گوید: در این میان زن به عنوان سرمایه عاطفی که در وجودش نهفته شده و میل مقدسی که به فداکاری واز خود گذشتگی دارد،علاوه براینکه فرزندان ونظم خانه را مدیریت می کند باید خواسته های شوهر را هم اجابت کند .لذا نقش زن در تربیت فرزند وکنترل شوهربسیار مهم وسخت است، از همین رو گفته اند پشت سر هر مرد موفق زن موفقی بوده است.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: جهاد زن نیکو شوهر داری کردن است ،ادامه می دهد: زن اگر بخواهد از توان بی نظیر جهاد که در روایات به آن اشاره شده و درمجاهده فی سبیل ا... تمام گناهانش را بریزد باید نیکو شوهرداری کند چرا که این کار مساوی با جهاد در راه خدا است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark