کد مطلب: 45630
 
ازکیلومترشماری سرخود رانندگان تاکسی تا افزایش فضایی نرخ کرایه ها در زاهدان
مدیر عامل شرکت تاکسی رانی زاهدان با بیان اینکه هیچ گونه افزایش نرخی برای تاکسی ها از سوی این سازمان اعلام نشده است، گفت: شهروندان در صورت هرگونه مشاهده افزایش نرخ تاکسی ها با شماره تلفن33445930 تماس حاصل نمایند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
 
به گزارش زاهدانه، موضوع افزایش کرایه ها و افزایش نرخ بنزین در سال های اخیر با همه تکراری بودنش، معضلی است که همواره دامنگیر مردم شده و فشار مضاعفی را بر آنان وارد کرده است.
در چند روز اخیر برخی شهروندان زاهدان در تماس هایی که با پایگاه خبری زاهدانه مبنی بر افزایش نرخ کرایه های تاکسی در زاهدان داشتند، عنوان کرده بودند که تعدادی از رانندگان تاکسی کرایه را خودسرانه افزایش می دهند و بیش از تعرفه مصوب شده از مسافران پول دریافت می کنند.
شهرکی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی در اعتراض به افزایش نرخ جدید رانندگان تاکسی بانوان، گفت: برخی رانندگان در پاسخ به اعتراض مسافران تعرفه کپی شده به همراه مهر و امضا مسئولی را نشان می‌دهند که دهن ما را ببندند.
وی ادامه داد: کرایه هر تاکسی که برای رفت وآمد از آن استفاده می کنیم افزایش یافته و برای رفتن تا بازار و خرید اجناس منزل باید بیش از 4 هزار تومان کرایه دهیم.
شهروند دیگری نیز از کیلومتر های سرخود آژانس های بانوان نیایش زاهدان ابراز گله و بیان کرد: برخی رانندگان سر خود از روی کیلومتر ماشین نرخ کرایه کیلومتر شمار می گیرند و حتی برای مسیر های نزدیک نیز گاهی 5 هزار تومان دریافت می کنند.
شهروند دیگری نیز ضمن گلایه از مسئولین بیان کرد: گناه ما چیست که سهمیه بنزین کم یا قطع شده است.
وی از مسئولان خواست تا کمی به فکر مردم باشند و نظارتی بر روی افزایش خود سرانه کرایه تاکسی ها داشته باشند.
یکی دیگر از شهروندان از افزایش نرخ کرایه تاکسی ابراز گلایه کرد و افزود: اگر قرار بود نرخی تغییر کند باید از قبل اطلاع رسانی می شد و حداقل با نصب بنر و تابلویی نرخ کرایه ها را اعلام می کردند.
او می گوید: کافی است راننده یا مسافر، پول خرد نداشته باشد یا مسافر به افزایش نرخ کرایه اعتراضی داشته باشد آن وقت است که اگر یکی از طرفین کوتاه نیاید و به قول خودش از حقش نگذرد، مشاجره بالا می‌گیرد و کار به درگیری و در برخی موارد به کتک کاری هم می‌رسد.

راننده تاکسی: افزایش نرخ کرایه حق هر راننده است
خبرنگار زاهدانه نظر یکی از رانندگان تاکسی را در مورد افزایش نرخ کرایه ها جویا می شود. او که نمی خواهد نامی از او برده شود، بیان می کند: چرا کارمندان این حق را برای خود قائلند که دولت هرساله درصدی به حقوقشان اضافه کند ولی وقتی به رانندگان تاکسی می رسند انتظار دارند که کرایه ها ثابت و بدون تغییر باقی بماند؟ رانندگان نیز همانند سایر اقشارجامعه حق و حقوقی دارند که یکی از آنها افزایش عادلانه نرخ کرایه هاست و اعمال آن هیچ حقی را از کسی ضایع نمی کند.
او می گوید: مردم عادت کرده اند نارضایتی خود از گرانی و تورم را از طریق اعتراض به نرخ کرایه ها نشان بدهند چراکه گویا دیواری کوتاه تر از رانندگان تاکسی پیدا نمی کنند .اگر مردم برای چند دقیقه هم که شده خود را جای راننده ای قرار دهند که برای این که بتواند نانی حلال برسفره خانواده اش بگذارند روزانه یک مسیر ثابت را ده ها بار با تاکسی اش بالا و پایین می رود، کمتر نسبت به افزایش ناچیز کرایه ها اعتراض می کنند.

هیچ گونه افزایش نرخی برای تاکسی ها وجود ندارد
در تماسی که پایگاه خبری زاهدانه با مهدی هاشم زهی مدیر عامل شرکت تاکسی رانی زاهدان داشت، وی در خصوص افزایش نرخ تاکسی ها اظهار داشت: هیچ گونه افزایش نرخی برای تاکسی ها از سوی این سازمان اعلام نشده است و راننگان حق ندارند سر خود اقدام به افزایش کرایه تاکسی کنند.
هاشم زهی افزود: شهروندان در صورت هرگونه مشاهده افزایش قیمت از سوی رانندگان می توانند کد خودرو را یادداشت کرده و در اسرع وقت به سازمان تاکسی رانی اعلام کنند تا با رانندگانی که اقدام به افزایش کرایه داشته اند برخورد جدی صورت گیرد.

در صورت مشاهده افزایش نرخ تاکسی با راننده خاطی برخورد قانونی می شود
وی گفت: شهروندان برای برقراری ارتباط خود می توانند با شماره گیری 33445930 انتقادات وشکایات خود را با ما در میان بگذارند.
هاشم زهی در خصوص تعیین نرخ کرایه براساس کیلومتر شمار گفت: فقط رانندگانی می توانند اقدام به استفاده از تاکسی متر کنند که مجهز به این سامانه باشند، تا آنجایی که در جریان هستم هیچکدام از آژانس های ما هوشمند نیستند که بخواهند تاکسی متر داشته باشند در صورت مشاهده اینگونه موارد شهروندان حتما ما را در جریان بگذارند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark