کد مطلب: 49230
 
کارشناس علوم سیاسی مطرح کرد:
"بصیرت" لازمه دشمن شناسی و سد راه نفوذ دشمنان است
یک کارشناس علوم سیاسی گفت: تنها راه جلوگیری از نفوذ دشمن داشتن بصیرت است که لازمه آن نیز دشمن شناسی می باشد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
 
به گزارش زاهدانه، همواره شاهد آنیم که آمریکایی ها برای ضربه زدن به انقلاب از هیچ روزنه ای دریغ نکرده که این مهم چه پيش از انقلاب و چه پس از آن به وضوح قابل مشاهده است از كودتای 28 مرداد و كودتای نوژه گرفته تا حمله ناكام نظامی به ايران در قضيه طبس، سرنگونی هواپيمای مسافربری ايران در خليج فارس و كمک بی چون و چرا از دشمن بعثی یا تهاجم وسيع فرهنگی در دهه 70 فتنه سال های 78 و88 وغیره همه را می توان به عنوان نمونه هایی از رذالت ها و دشمنی های آمريكايی ها در قبال مردم ايران نام برد.
در این راستا با توجه به انتخابات پیش رو دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی همواره دشمنان درصدد نفوذ برای زمینه سازی توطئه های دیگری در این دو مراکز مهم تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند که می طلبد مردم با پیروی از ولایت فقیه، داشتن آگاهی کامل و بصیرت بالا هوشیار باشند تا مانع از ورود و نفوذ دشمنان برای اجرای اهداف شومشان در داخل کشور شوند.
مجتبی میر«کارشناس علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان» با اشاره به اینکه باید میدان دید اطلاعات سیاسی افراد تقویت شود، اظهار داشت: تنها راه جلوگیری از نفوذ دشمن داشتن بصیرت است که لازمه آن نیز دشمن شناسی می باشد.

عدم بصیرت باعث فتنه می شود
وی یکی ازعواملی که باعث به وجود آمدن فتنه شد را عدم بصیرت افراد صاحب نظر و سیاست مدار عنوان کرد و گفت: از آنجایی که فضای فتنه غبار آلود و مه آلود است تشخیص حق از باطل مشکل می باشد لذا زمینه شناسایی حق این است که ابزارهای دشمن را بخوبی شناخته و آنرا رصد کنیم.
این کارشناس علوم سیاسی از جمله آسیب های دشمن را تبلیغات منفی، تخریب، تهمت و افترا عنوان کرد و افزود: در بحث تائید صلاحیت ها به وضوح دیدیم که چه هجمه عظیمی برای شورای نگهبان مطرح و شروع شد از اینرو تاکید می شود ابزارهایی که دشمن در شرایط مشابه برای ضربه زدن به کشور بکار می گیرد را با شناختی که از آنها داریم پیش بینی کنیم زیرا نباید اشتباه را دوباره تکرار کرد.
وی با اشاره به اینکه افرادی که به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه می یابند از انسان های عادی در همین اجتماع هستند، گفت: انتظار اولیه ای که از این افراد می رود این است که جواب اعتماد مردم و نظام را با شناخت بیشتری که از مسائل و پیرامون در کشور دارند، بدهند و بتوانند مردم را در حوزه انتخابی به دنبال خود بکشانند.
میر در ادامه بیان داشت: اگر افراد منتخب شده در این مسیر نتوانند به شناخت دقیق برسند و تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن قرار بگیرند علاوه براینکه تاثیر گذار نیستند بلکه اثرات منفی را هم در نهادها و اذهان عمومی برجای می گذارند.

رفتار سیاسی مهمتر از سابقه سیاسی
وی رفتار سیاسی هر فرد را مهمتر از سابقه و گذشته آنها عنوان کرد و ادامه داد: شخصیتهای مذهبی و سیاسی زیادی بودند که پیشرو درانقلاب و دفاع مقدس بوده اما بعد از گذشت زمان به دلایل شخصی از ارزش هایی که بعنوان نمونه در دفاع مقدس برای آن جنگیده اند تا به پیروزی برسند فاصله گرفتند.
این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به اینکه لغزش های افراد را دشمن رصد و بر اساس آن به دنبال آنها رفته و راه نفوذ خود را مهیا می کند، گفت: بنی صدرهای زیادی هستند که دشمن آنها را شناسایی و با آنها ارتباط گیری می کند اما این به مردم فهیم کشور برمی گردد که حربه و روشهای دشمن را شناخته و بعد از آن نیز خط بطلانی بر سابقه افرادی بکشند که دشمن(بنی صدرهای زمان) آنها را تسخیر کرده است.
میر در پایان بیان داشت: بصیرت لازمه دشمن شناسی است که در این زمینه مردم باید با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری هوشیاری خود را برای ورود و نفوذ دشمن به کشور بکار بگیرند.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark