کد مطلب: 28440
 
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان گفت :
ورزش در شهر می تواند به عنوان نبض سلامت شهر باشد
عباس شیبک گفت : در ورزش می توان مدیران را بعنوان مهندسان سازمان نامید. یک مدیر ورزشی بایستی در وهله اول یک رهبر باشد چون رهبری در وظیفه هدایت کردن مدیر نهفته است و مدیران برای انجام این وظیفه باید به مهارت رهبری ، برانگیختن و برقراری ارتباط بین جامعه و مسئولین باشد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶
 
عباس شیبک
عباس شیبک در گفتگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : در حال حاضر سرانه ورزشی ما نسبت به سایر استانها بسیار ناچیز و ضعیف است.
وی گفت : در حال حاضر سرانه ورزشی کشور 75 ، سرانه ورزشی استان سیستان و بلوچستان 58 و شهرستان زاهدان 28 سانتی متر مربع است و این در حالی است که تمامی دستگاه ها و سازمان ها در شهرستان زاهدان که به عنوان مرکز استان و یک کلانشهر است برای بهبود و ارتقای سطح ورزش عملکرد رضایت بخشی ندارند و بایستی جهت برانگیختن افراد جامعه تلاش بیشتری کنند.
وی اذعان داشت : از همه مهمتر وظیفه مهمی که شهرداری ها جهت گسترش ورزش همگانی و توسعه ورزش و سطح سلامت جامعه از نظر روانی و جسمانی را دارند بایستی این مهم را عملیاتی کند.
شیبک گفت : متاسفانه امروز فقط نامی از ورزش ، سلامت و همگانی کردن به گوش می رسد و هنوز اهمیت ورزش را عزیزان آن طور که باید به خوبی درک نکرده اند .

وی افزود : امروز ورزش سلاحی است برای سلامت فرد و اجتماع و از همه مهمتر یک عامل وحدت در بین مردم خوب و خونگرم ما ( شیعه و سنی ) ، از این طریق ما می توانیم چهره شهر و استانمان را عوض کنیم و فرهنگ خود را تبلیغ کنیم چون امروز در دنیا ورزش جنسیت ، ملیت ، مذهب و قومیت نمی شناسد و همه در یک دایره به نام ورزش در کنار هم بدون هیچ مشکلی جمع می شوند.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان گفت : ورزشکاران سفیران عدل ، عدالت ، صفا ، فرهنگ و مهمان نوازی هر شهر ، استان و کشور خود می باشند.

وی گفت : اگر مسئولان حوزه های فرهنگی و ورزشی شهرمان از همین امروز در جهت گسترش ورزش همگانی ، استعدادیابی و انجام کارهای زیرساختی ناتمام همراه با آموزش های ویژه و تخصص مربیان و به روز کردن علم ورزش و پرورش و توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی و پرکردن اوقات فراغت جوانان به طور مساوی و عدالت گستر در همه نقاط شهر و عدم تمرکز گرایی با جدیت و همکاری تمامی دستگاه ها شروع کنند بطور قطع شاهد مردمی با نشاط ، جامع و پویا همراه با پرورش و رشد قهرمانان و پهلوانان به نام در شهر ، استان و کشور خواهیم بود .

شیبک تاکید کرد: ورزش امروز یکی از ضروریات زندگی ماست و امکانات باید به نحوی تامین شود که بتواند پاسخگوی نیاز اقشار مختلف جامعه بویژه بانوان و جوانان باشد.

وی افزود : ورزش در استان و شهرمان می تواند باعث دور کردن جوانان از هر گونه انحرافات موجود در جامعه شود و در صورتی که بتوانیم به فکر تشویق آنان به فعالیت های ورزشی و پرکردن اوقات فراغتشان باشیم با رفع کمبودهای موجود در ورزش و سرگرمی های سالم و ایجاد امکاناتی با کمترین هزینه ، در آن صورت می توانیم یک جامعه سالم به عنوان جوانترین استان داشته باشیم.

وی در انتها گفت :  با توجه به هم مرز بودن استان ما با دو کشور افغانستان و پاکستان و خطراتی که در کمین این جوانان است باید راه رشد را برای آینده ی رو به رشد جوانان این شهر و استان هموار کنیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark