کد مطلب: 60020
 
نماینده مردم خاش در مجلس:
مردم به دلیل کمبود تخت بیمارستانی در منازل، خود درمانی می کنند
اسماعیل حسین زهی گفت: وضعیت شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان حاد است بسیاری از مردم در خانواده های خود چندین نفر گرفتار کرونا دارند و بسیاری از افراد به دلیل کمبود تخت بیمارستانی در منازل خود درمانی می کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۷
 
اسماعیل حسین زهی نماینده خاش در واکنش به اظهارات جنجالی وزیر بهداشت مبنی بر وجود 400 تخت خالی در سیستان و بلوچستان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: گزارشاتی که به وزیر بهداشت می رسد صحیح نیست، اظهار نظرهای وی نیز براساس گزارشات مسئولان استانی است، مردم به بیمارستان ها مراجعه می کنند اما به آنها اعلام می شود تخت خالی و جا نداریم چگونه ممکن است این تعداد تخت خالی داشته باشیم.

وی افزود: گزارشات خلاف واقع به وزیررسیده و امیدواریم نماینده تام الاختیار خود را برای بررسی بیمارستان های به سیستان و بلوچستان بفرستند تا ببینند حتی در مرکز استان تمام بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی شده است و یا سرزده به بیمارستان های موجود در شهرستان ها سر بزنند و وضعیت تخت های خالی ادعا شده را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کافی است وزیر یک تماس تلفنی با بیمارستان ها بگیرد تا کادر درمانی بگویند حتی یک تخت خالی در بیمارستان ها نمانده و این گزارشات رسیده به وی تنها حرفی نادرست بیش نیست، چنین حرفی درست نیست و بنده تکذیب می کنم و بدون شک سایر همکارانم نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

حسین زهی تاکید کرد: وضعیت شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان حاد است بسیاری از مردم در خانواده های خود چندین نفر گرفتار کرونا دارند و بسیاری از افراد به دلیل کمبود تخت بیمارستانی در منازل خود درمانی می کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران استان به دلیل اعتباراتی که دریافت می کنند و برای اینکه در مقابل مسئولان مرکز کشور حرفی برای گفتن داشته باشند آمار غلط می دهند همانند آمار همین 400 تخت خالی که به وزارت بهداشت داده شده است، قرار بود وزیر این هفته به سیستان و بلوچستان سفر کند پس چرا خبری نشده است؟

نماینده خاش اذعان کرد: رییس کمیسیون بهداشت پیگیر تخصیص مبلغی 100 میلیارد تومانی از سازمان برنامه وبودجه به دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان شده است که امیدوارم صرف بیماری کرونا شود و خرج زیباساز ی و ساختمان سازی نشود اما این اعتبارات نیز کفایت نمی کند و از خیران، بنیاد برکت و مستضعفان درخواست کمک داریم، نیروهای مسلح و سپاه پاسداران برای برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم روستایی وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: از مردم تقاضا دارم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند تا از شر این بیماری در امان باشند و مسئولان نیز باید با استمرار تعطیلی های ادارت و بازار به مهار بیماری کمک کنند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark