کد مطلب: 59130
 
ضربه هایی که دموکرات ها به اقتصاد ایران زدند
به گواه تاريخ هيچ گونه تفاوتي بين عملكرد دموكرات ها و جمهوری خواهان امريكايي در قبال ايران وجود ندارد و دموكرات ها بيشترين ضربات را به اقتصاد ايران وارد كردند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۵
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل از عصرهامون، سواد رسانه ای و آگاهی داشتن از اقدامات دشمن در فضای مجازی و جنگ رسانه ای می تواند زمینه را برای مقابله با آن ها فراهم کند. در این میان آمریکا از مدت ها پیش جنگ رسانه ای علیه انقلاب اسلامی را آغاز کرده است و با موج سواری بر احساسات مردمی تمام توان خود را به کار گرفته تا جمهوری اسلامی را متزلزل کند.

در این بین آگاهی بخشی به تمام اقشار مردم و بازخوانی جنایات آمریکا می تواند در پیشگیری از فتنه های دشمن در جنگ نرم و هیبریدی موثر باشد.

با مطالعه راهبردهای آمریکا در منطقه مشخص می شود که این دولت در تمام دوران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی  جنگ افروزی داشته و سبب ناامنی کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

به علاوه با حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی سعی در عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل داشت که این راهبردهای آمریکا در منطقه تفکیکی بین جمهوری خواه و دموکرات را نشان نمی دهد.

باید اقدامات و تحریم های آمریکا علیه ایران به ویژه در دوران حکومت دموکرات ها بررسی و آگاهی بخشی شود تا مردم بدانند دموکرات ها منجی کشورهای منطقه نیستند.

سیاست ها و خصومت های آمریکا با ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تفاوت هایی داشته، اما در روش های خصمانه آن ها تعییری نکرده است و فقز در زمان و نحوه اجرا تفاوت دارد.

در دوران کارترقطعنامه های زیادی علیه کشورما تصویب شده مانند تحریم های اقتصادی پول و طلاهایی که در بانک های آمریکایی بلوکه شد، حمله نظامی به طبس و ... صورت گرفت.

همچنین هواپیمای مسافربری ایرباس با دستور ریگان منهدم شد و تحریم های اقتصادی و فروش اسلحه به ایران شکل گرفت.

بیشترین تحریم های ایران در دوران دموکرات ها انجام شد

در دوران اوباما، آمریکا با سخت ترین تحریم ها به دنبال انزوای ایران بود، در فتنه 88 اوبامای دموکرات از فتنه گران حمایت کرد و دانشمندان هسته ای ما هم با دستور او به شهادت رسیدند که باید بازخوانی در زمینه اقدامات آمریکا و دموکرات ها علیه انقلاب اسلامی و پیشرفت هایی که انجام شده نشان می دهد چهره حزب دموکرات یا الاغ های آمریکا در نگاه ایرانی به یک منجی تبدیل نشود.

آنچه كه امروز مهم است و هميشه براي آمريكايي ها مهم بوده و هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه خود را ملزم به آن مي بينند، حفظ امنیت اسرائیل است و از آنجا که جمهوری اسلامی باعث کاهش امنیت این رژیم در منطقه می‌شود لذا فشار بر جمهوری اسلامی همواره در دستور کار دو حزب موجود در آمریکا قرار دارد.

بر این اساس تاکتیک‌ها در ایالات متحده اهمیتی ندارد، بلکه شناخت راهبرد‌های آمریکا در منطقه مهم است که تفاوتی بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد.

ترومن، کندی و کارتر زمانی در کاخ سفید حضور داشتند که دوران جنگ سرد بود و به اقتضای این دوران هر سه رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی دکترین مشخصی داشتند که به ترتیب زیر بود:

-طرح مارشال و مهار کمونیسم (ترومن)

-مرزهای نو، اتحاد برای پیشرفت و مهار کمونیسم (کندی)

-گسترش حقوق بشر و مهار کمونیسم (کارتر).

دو رئیس بعدی یعنی کلینتون و اوباما اگرچه تنها دموکرات هایی هستند که پس از جنگ جهانی دوم دوبار در کاخ سفید حاضر شده اند اما در حوزه سیاست خارجی دکترین عمومی معروفی ندارند که با نام آنها عجین شده باشد.

در این میان بیل کلینتون صرفا با سیاست "مهار دوجانبه" درخصوص ایران و عراق شناخته می شود.

اما هرچه بتوان بین رفتار دموکرات ها در ایران پیش از انقلاب با تحولات داخلی ایران نسبتی منطقی و مستقیم برقرار کرد در ایران پس از انقلاب با توجه به خروج ایران انقلابی از حوزه نفوذ آمریکا، رفتارهای دموکرات ها در قبال ایران بیشتر عطف به موقعیت ها و حوادث بود و حالتی رفت و برگشتی داشت.

امروز بسياري در كشور به دنبال تطهير چهره بايدن دموكرات هستند درحالي كه به گواه تاريخ هيچ گونه تفاوتي بين عملكرد دموكرات ها و جمهوری خواهان امريكايي در قبال ايران وجود ندارد و البته كه دموكرات ها بيشترين ضربات را به اقتصاد ايران وارد كردند و بايد گفت تطهیر چهره آمریکا با قدرت گرفتن دوباره حزب الاغ ها هم ممکن نیست.

علی رضا شهرکی

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark