کد مطلب: 29449
 
كاهش قيمت دلار، خودرو را ارزان نمی‌كند
دبیر انجمن خودرو‌سازان گفت: اگر نرخ دلار آزاد "2450 تومان" و قیمت پایه تصحیح شود تنها موجب خروج ما از حیطه زیان‌دهی می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۳
به گزارش زاهدانه ، احمد نعمت‌بخش با بیان اینکه نرخ دلاری که شورای رقابت برای قیمت خودرو در نظر گرفته‌ "‌2450 تومان" است، اظهار داشت: در صورتی که خودرو‌سازان از دلار متقاضی (3 هزار تومان) استفاده می‌کنند ولی شورای رقابت به اشتباه در فرمول خود از نرخ "2450 تومان" استفاده کرده است.

وی به سیاست دولت دهم مبنی بر تعیین بهای کالا زیر قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: از این رو  قیمت پایه شورای رقابت در راستای این نگرش و مربوط به فروردین 91 و حدود 14 درصد زیر قیمت تمام شده است. 

نعمت بخش با یادآوری اینکه خودرو‌سازان سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان متضرر شدند، تصریح کرد: امسال نیز بیش از هزار میلیارد تومان ضرر کردیم. 

دبیر انجمن خودرو‌سازان اظهار داشت: اگر نرخ دلار آزاد "2450 تومان" و قیمت پایه تصحیح شود تنها موجب خروج ما از حیطه زیان‌دهی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین امکان کاهش قیمت وجود ندارد چرا که بهاي تمام اقلام تشکیل دهنده خودرو سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

*لغو تحریم‌ها توسعه محصول را تسریع می‌بخشد

نعمت بخش در ادامه بابيان اينکه لغو تحریم‌ها موجب افزایش کیفیت محصولات می‌شود، گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود هم توسعه محصول تسریع می‌یابد و هم کیفیت مطلوب می‌شود.

وی افزود: بعنوان مثال سایپا خط تولید "سراتو" را نصب و 40 دستگاه نیز تولید کرد ولی به دلیل اعمال تحریم‌ها تولید این خودرو متوقف شد. 

 دبیر انجمن خودرو‌سازان تصریح کرد: با احیای روابط‌مان با خارج همچنین می‌توانیم پلت فرم جدید تولید کنیم که این موضوع کمک شایانی به خودرو‌سازی کشور می‌کند.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبرنگاران