کد مطلب: 49799
 
گزارش زاهدانه از قیمت سرسام آورمیوه های نوبرانه در زاهدان؛
از رنگین کمان میوه ها زیر تیغ گرانی تا نارضایتی شهروندان زاهدانی/ لطفاً هوس نکنید!
قیمت بالای میوه های نوبرانه در زاهدان خرید و مصرف آن را برای بسیاری از شهروندان دشوار کرده بگونه ای که آنها در انتظار تدبیر مسئولان برای کاهش التهاب این قیمت ها می باشند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، همیشه آغاز فصل بهارهمراه با میوه های نوبرانه ای است که از اقصی نقاط کشور وارد بازار می شود آنهم میوه هایی با رنگ و لعاب خاص که متقاضیان خاص خود را دارد.
این روزها که بازار میوه و تره بار هم مانند بهار رنگ و بوی تازگی به خود گرفته و پیشخوان میوه فروشی ها مملو از گوجه سبز، چاغاله بادام، توت فرنگی، هندوانه و خربزه که ماندگاری کمتری هم دارند، شده است شاهد آن هستیم که متاسفانه به طور باور نکردنی این میوه های نوبرانه قیمت های نجومی دارد به طوری که قیمت برخی از آنها به هر کیلو 70 هزار تومان هم می رسد.
خبرنگار زاهدانه در بررسی های میدانی خود قیمت برخی از این میوه ها را در شهرستان زاهدان جویا می شود به گونه ای که قیمت نجومی برخی از میوه ها نشانگر این است که قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز70 هزار تومان بوده و این در حالی است که به دلیل قیمت های بالاخرید این میوه به شکل کیلویی از سوی مردم انجام نمی شود بلکه اغلب در بسته های 100 و 200 گرمی به فروش می رسند.

کمی آن طرف تر فروشنده ای هر بسته توت فرنگی 150 گرمی را به قیمت 8 تا 8 هزار تومان به مردم ارائه می دهد و این در حالی است که اکثر مردم از افزایش بیش از حد میوه و مواد خوراکی گله مند هستند.
قیمت برخی از میوه ها نیز در توان خرید مردم نبوده به گونه ای که هر کیلو طالبی به قیمت 3 هزار تومان، هندوانه هزار تومان، موز 5800 تومان، پرتقال تامسون4500تومان، کیوی3500 تومان، سیب درختی 3800 تومان و بادمجان نیز 2200 تومان می باشد.
شهرکی یکی از شهروندانی است که در خیابان جمهوری مشغول خرید میوه می باشد وی با اشاره به قیمت نجومی برخی از میوه ها به خبرنگار زاهدانه گفت: با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی و قیمت های بالای میوه های نوبرانه متاسفانه برخی از فروشندگان نیز از این شرایط به نفع خود سوء استفاده می کنند.

وی از مسئولان مربوطه خواست تا بر بازار میوه و تره بار نظارت ویژه داشته باشند به گونه ای که مردم جای هیچ گونه تخلف گران فروشی را مشاهده نکند چرا که قیمت میوه ها از یک مغازه به مغازه دیگر زمین تا آسمان تفاوت دارد.
ریگی از دیگر شهروندانی بود که پاکتی پر از میوه بر دست گرفته و همانگونه که در خیابان معلم مشغول قدم زدن است به خبرنگار ما گفت: برخی از میوه های نوبرانه با وجود مدت ماندگاری پایین، قیمت زیادی دارد که همین مسئله نارضایتی اغلب شهروندان را در پی دارد زیرا عمده مردم توان خرید ندارند و به ناچار از بسته بندی های 100 تا 200 گرمی این محصولات استفاده می کنند.


سخن پایانی:
براستی در این آشفته بازار اقتصادی و عدم توان خرید مردم آیا نظارتی بر بازار میوه های نوبرانه از سوی مسئولان صورت می گیرد تا اهم مردم که متقاضی استفاده از میوه هایی همچون گوجه سبز، طالبی، کیوی و غیره هستند هم طعم آن را قبل از تمام شدن فصل این میوه ها بچشند یا خیر؟
به هر حال از آنجایی که کشورمان جزء تولیدکنندگان انبوه میوه دردنیا به شمار می رود و بخش اعظمی از میوه های مرغوب کشور صادر می شود، شهروندان انتظار ندارند میوه ها حتی نوبرانه ها با قیمت های بالا وگران نرخ گزاری شوند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark