کد مطلب: 48079
 
گزارش زاهدانه از جدیت کارآفرین 30 ساله سراوانی در تحقق اقتصاد مقاومتی؛
وقتی اقتصاد مقاومتی در 24 متر مربع محقق می شود/ حل مشکلات کارآفرینان در گرو برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی است
یکی از جوانان کارآفرین شهرستان سراوان با بیان اینکه در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی سال گذشته با حمایت و دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی این شهرستان اقدام به پرورش مرغ بلدرچین در فضایی به مساحت24مترمربع کرده است، گفت: برگزاری نمایشگاه اقتصادمقاومتی و معرفی محصولات در این عرصه سبب ایجاد رابطه بین مصرف‌کننده و تولیدکننده می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
 
به گزارش زاهدانه، تحریم ها و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان باعث شد سال ۸۶ رهبر معظم انقلاب مهمترین تهدید را عرصه اقتصادی عنوان کنند و موضوع اقتصاد مقاومتی را همواره مورد تاکید ویژه خود به مردم قرار دهند، از همین رو شعارهای هر سال رنگ و بویی از اقتصاد دارد به گونه ای که در این زمینه می توان به جرات گفت بیشترین ورود به این عرصه را بسیج از خود نشان داد است و به منظورمقابله با تهدیدات دشمن به این عرصه ورود پیدا کرد.
از همین رو بسيج به عنوان پيشگام تبيين اقتصاد مقاومتی توانسته در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام بر دارد و با تشكيل گروه‌های جهادی و اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق محروم در سراسر كشور، قدم‌های شايانی را در اين زمینه بردارد به گونه ای که سازمان بسیج سازندگی نیز بعنوان عضوی تاتیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز در تلاش است تا با نشانه گرفتن پویایی اقتصاد کشور، زمینه و بستری را فراهم کند تا حرکت اساسی و زیر بنایی در این خصوص شکل بگیرد، زیرا حمایت از تولید داخلی مهمترین راهکار در این مقوله است.
در این زمینه " محمد صادق ملک آبادی" از جوانان کارآفرین پرورش دهنده بلدرچین در سراوان است که به خبرنگار ما گفت: در راستای اشتغال زایی، کارآفرینی و جستجوی شغل مناسب سال گذشته با حمایت و دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی این شهرستان اقدام به پرورش مرغ بلدرچین در فضایی به مساحت 24 مترمربع کردم.
وی با بیان اینکه تاکنون طی 5 دوره قریب به 30 هزار جوجه بلدرچین را پرورش داده است، افزود: بلدرچین پرنده ای است که علاوه بر اینکه با آب وهوای منطقه سازگار است، مقاوم به عوامل بیماری زا نیز بوده و گوشت آن جایگزینی مناسب برای گوشت مرغ صنعتی محسوب می شود.
این کارآفرین اقتصادی ادامه داد: گوشت این پرنده دارای طبعی گرم، سرشار از املاح و مواد مغذی بوده و میزان پروتئین آن پنج تا ده درصد از سایر گوشتها بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه گوشت بلدرچین برای درمان بعضی از بیماری ها همچون آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید است، تصریح کرد: تخم بلدرچین در مقایسه با تخم سایر پرندگان از فسفر، آهن، ویتامین1 B و2 B زیادتری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌ها به شمار می آید.
ملک آبادی با بیان اینکه مکان مورد نظر برای پرورش بلدرچین ها را به دو قسمت تقسیم کرده است، گفت: 12 مترمربع از این مکان برای پرورش بلدرچین‌های تخم‌گذار و 12 مترمربع دیگر نیز برای بلدرچین‌های گوشتی اختصاص داده شده است.
وی اظهارکرد: جوجه بلدرچین ها بعد از 45 روز بالغ وشروع به تخم گذاری می کنند و پس از پنج ماه برای مصرف گوشتی قابل ذبح هستند.
این کارآفرین 30 ساله سراوانی ادامه داد: در انجام این کار سعی کرده ام تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره را ببرم به این شکل که قفسه‌ها را نیز به ‌صورت دست‌ساز و چوبی در طبقات مختلف ساخته که اگر این قفسه‌ها از بازار تهیه می‌شد، هزینه زیادی را دربرمی گرفت.
وی با بیان اینکه در این راستا فرصت اشتغالزایی برای 10 نفر از اهالی شهرستان سراوان نیز مهیا شده است، گفت: به دنبال زمینی با مساحت بیشتری هست تا بتوانم در این شهرستان به فعالیت گسترده‌تری بپردازم و این کار را رونق بدهم.
ملک‌آبادی با تاکید بر اینکه ما خود می توانیم تخم بلدرچین مورد نیاز مردم را تامین کنیم، افزود: در بازار سراوان تخم بلدرچین از استان یزد وارد می‌شود و این مسئله‌ای است که باید بگویم خودمان هم می‌توانیم در این خطه از کشور تهیه و توزیع تخم بلدرچین را بومی ‌سازی کنیم و با بسته بندی خوب و مناسب در شناسایی و برند این محصول نیز اقدام کنیم.
این کارآفرین اقتصادی در پایان به برخی از مشکلات حیطه کاری خود پرداخت و گفت: با توجه به این‌که مزایای استفاده از تخم و گوشت بلدرچین در شهرستان سراوان برای مردم زیاد معرفی نشده است ما تولیدکنندگان در بحث فروش و بازاریابی با مشکل مواجه هستیم و در این زمینه از مسئولین تقاضا داریم تا با برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و معرفی محصولات در این عرصه سبب ایجاد رابطه‌ای در بین مصرف‌کننده و تولیدکننده شوند تا از این طریق مشکلات مربوط به عرضه محصول در بازار نیز مرتفع شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark