کد مطلب: 48349
 
همزمان با اربعین صورت می‌گیرد؛
برگزاری آئین قرائت زیارت اربعین در مسجد جامع زاهدان
معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم محوری بزرگداشت اربعین حسینی در صبح چهارشنبه مصادف با بیستم ماه صفر خبر داد و گفت: این مراسم همراه با قرائت زیارت اربعین در مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
 
به گزارش زاهدانه، محسن ارباب افضلی با بیان این مطلب اظهار داشت: مراسم محوری بزرگداشت اربعین حسینی، فردا مصادف با بیستم ماه صفر در مسجد جامع شهرستان زاهدان برگزار خواهد شد.
وی در خصوص اهمیت این روز گفت: زیارت اربعین امام حسین(ع) مختص حضرت سیدالشهدا بوده و از اعمال مستحبی بیستم ماه صفر است و در حدیثی از امام حسن عسگری(ع) از علائم پنج‌گانه شیعیان دانسته شده است.
این مسئول افزود: این زیارت به ۱۰ فراز تقسیم می‌شود که سلام‌های توصیفی، اهداف قیام حسینی، صفات قاتلان امام حسین(ع)، عبرت‌آموزی از امام حسین (ع) تجدید بیعت با امام (ع)، توصیف فرزندان اباعبدالله(ع)، اعتقادات شیعه و صلوات بر اهل بیت (ع) از جمله فرازهای این زیارت است.
وی ادامه داد: در این مراسم که با دعوت از سخنرانان برجسته و مداحان اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد، آئین قرائت زیارت اربعین با حضور مشتاقان اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: این مراسم همراه با اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark