کد مطلب: 60453
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان عنوان کرد:
عاملان جنایت افغانستان دست نشانده دشمنان اسلام هستند/لزوم ورود جوامع بین المللی برای خشکاندن ریشه عاملان این جریان
مولوی سلامی گفت:تروریست هایی که دست به جنایت در افغتنستان زده اند عامل و دست نشانده دشمنان اسلام و گروهی منحرف از مسیر انسانیت هستند چرا که این حرکت از نگاه هر انسان باوجدانی محکوم است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
 
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با زاهد نیوز، بیان کرد:اقدام تروریستی و ظالمانه در به خاک و خون کشیدن شیعیان قندوز و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران دردناک و این جنایت از نگاه هر وجدان بیداری چه مسلمان و غیر مسلمان، ضد بشری و محکوم است.

وی افزود: کسانی که به اسم اسلام دست به چنین جنیات ددمنشانه ای می زنند در مسیر پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام نیستند و از مسلمانی فاصله دارند چراکه این جنایت نقض کامل حقوق بشر است .

وی خاطرنشان کرد: هیچ وجدان بیداری چنین اقدامی را در حق بندگان خدا که بی گناه در مسجد مشغول عبادت بودند را نمی پذیرد و حتی حیوانات وحشی نیز نظیر چنین اقدامی را مرتکب نمی شوند، افرادی که چنین جنایتی را مرتکب شدند از حیوانات وحشی نیز درنده تر بوده و با این وجود ادعای حقوق بشری و اجرای اسلام را دارند.

مولوی سلامی تاکید کرد: تروریست هایی که دست به این جنایت زده اند عامل و دست نشانده دشمنان اسلام و گروهی منحرف از مسیر انسانیت هستند چرا که این حرکت از نگاه هر انسان باوجدانی محکوم است.

وی ادامه داد: جوامع بین المللی و کشورهای اسلامی باید احساس وظیفه کرده و از راه های مختلف با عاملان این جنایت مقابله و در صورت عدم اصلاح با آنان جهاد کنند، دولت های اسلامی باید راه عملی و اجرایی برای خشکاندن این جریان بیندیشند.

وی اذعان کرد: ایجاد دولت فراگیر در کشور افغانستان که از جمعیت ها و قومیت های مختلف تشکیل شده برای برقراری امنیت و آرامش لازم و ضروری است و اگر تنها یک گروه قدرت را در دست بگیرد ثبات ایجاد نمی شود و حکومتی فراگیر شامل همه قومیت ها برای اداره این کشور ضروری است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark