کد مطلب: 46503
 
انتخاب رشته خط پایان ماراتن کنکور94
مشاور مرکز مهر در خصوص انتخاب رشته کنکوری‌ها گفت: از آنجایی که انتخاب رشته مورد علاقه در دانشگاه مهم و حساس است، کوچکترین بی تدبیری، برخورد و تصمیم گیری از سر احساس می تواند فرد را در رسیدن به اهدافش مایوس کند، لذا افراد در انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند و به مشاوران تحصیلی مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۷
 
کارشناس و مشاور مرکز مهر در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری اظهار داشت: از آنجایی که انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور پایان تمام زحماتشان است، این افراد پس از دريافت کارنامه خود ابتدا به دنبال درصد هاي کسب شده در هر درس و نمرات تراز و رتبه خود هستند و اولين سوال آن ها اين است که با اين رتبه در کدام دانشگاه، شهر يا رشته شانس قبولی را خواهند داشت؟
«حمیرا مهدوی فر» افزود: هر داوطلب برای اینکه یک انتخاب رشته صحیح داشته باشد باید با توجه به رشته مورد علاقه، مشخص کردن شغل آینده و شهری که برای ادامه تحصیل آن را در نظر گرفته، اقدام کند و بعد به سراغ دفترچه انتخاب رشته برود و کدها را وارد کند، زيرا توانايي فرد انگيزه خوبي براي تعيين رشته دانشگاهي او محسوب می شود.
وی بیان کرد: دومین شرطی که در انتخاب رشته بايد به آن توجه داشت رعايت مسئله بومي بودن است، این امر از آن جهت مهم می باشد که اگر فرد دقت و توجه کافی بروی این مسئله نداشته باشد هم درصد قبولي خود را کاهش داده و هم به دليل انتخاب نادرست، در دانشگاهی قبول می شود که هزينه هاي گزافی براي خانواده خود رقم خواهد زد.
این کارشناس گفت: داوطلبان در انتخاب رشته به رتبه و زيرگروه خود دقت کنند و انتخاب خود را برحسب اولويت از زيرگروهي آغاز کنند که کمترين ميزان و رتبه را داشته باشند.
وی تاکید کرد: این افراد در انتخاب رشته حتما بايد مطابق زيرگروه در رتبه هايشان انتخاب رشته کنند تا با مشکل مواجه نشوند چون معمولا ميزان داوطلباني که در استان رتبه زير10 هزار کسب مي کنند کمتر است، لذا تاکید می شود این افراد با دقت بیشتری انتخاب رشته کنند و قبل از آن نیز با مشاوران مشورت کنند تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.
مهدوی فر افزود: افراد بايد در تکميل فرم انتخاب رشته حساسيت هاي لازم را به خرج دهند زيرا هستند افرادی که هم شرايط مربوط به انتخاب رشته را رعايت می کنند، مثلا هم رتبه و نمره خود را در اين تصميم دخيل می دهند و هم در فضايي واقعي و به دور از احساسات تصميم می گيرند، اما در نتيجه عوامل مختلفي در تکميل فرم انتخاب رشته دچار اشکال و اشتباه می شود و کد رشته اي ديگر را نوشته اند و بدون اطلاع از اين موضوع به رشته اي که نسبت به آن هیچ علاقه اي هم نداشته، وارد شده اند.
این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: راه غلبه بر این مشکل آن است که فرد چند بار فرم انتخاب رشته را مرور و از صحت گزينه هاي انتخابي و علامت زده اطمينان حاصل کند تا با مشکلی مواجه نشوند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark