کد مطلب: 59563
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس مطرح کرد؛
جمهوری اسلامی ایران جز کشورهای برتر منطقه و تاثیرگذار در معادلات بین المللی/پیشرفتهای کشور قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست
فداحسین مالکی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر تحولات اساسی و تقویت بنیه دفاعی جز کشورهای برتر منطقه و تاثیرگذار در معادلات بین المللی است و پیشرفتهای کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰
 
فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: جایگاه بین المللی کشور بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس با دوران ستمشاهی نیست چراکه شاه ژاندارم خلیج فارس و مطیع اربابان آمریکایی خود بود اما امروز جمهوری اسلامی تاثیرگذار و قدرتمند در این حوزه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر تحولات اساسی و تقویت بنیه دفاعی جز کشورهای برتر منطقه و تاثیرگذار در معادلات بین المللی است و پیشرفتهای کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و همه اینها در سایه دانش بومی و توسط جوانان ایرانی به دست آمده است تا جایی که امروز صادرکننده بخشی از تسلیحات نظامی به سایر کشورهای منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تحولات حوزه دفاعی و موشکی ایران مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا است و این با روحیه انقلابی و جهادی جوانان نخبه ما در وزارت دفاع، ارتش و سپاه به دست آمده تا سبب امنیت بیشتر منطقه خاورمیانه شویم، تحولات سال های گذشته و نابودی داعش نیز دال برهمین موضوع است که دانش نیروهای نظامی ایران سبب منزوی شدن این ویروس زاییده استکبار درمنطقه شد.

مالکی با اشاره به جایگاه ممتاز علمی ایران در دنیا، تاکید کرد: اگرچه تحریم های ظالمانه مشکلات بسیاری را در کشور ایجاد کرده اما روحیه جهادی و انقلابی متخصصین و دانشمندان ما سبب شده تا در بخش های مختلف صاحب نظر بوده و دربرخی تخصص ها در رده های اول تا دهم جهان قرار بگیریم و این موضوع بی سابقه است و قابل قیاس با دوران پهلوی نیست، همان گونه که مقام معظم رهبری نیز بیان کردند امیدواریم نسل های جدید بتوانند در گام دوم انقلاب، تحولی اساسی در چهل ساله دوم ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت غربگرا اثرات منفی خود را برکشور گذاشته است، تصریح کرد: فرصت های بسیاری را در سال های اخیر در موضوع برجام ازدست دادیم و گمان شد که غرب و امریکایی اقدام مثبتی برای کشور ما انجام می دهند در حالیکه نه تنها هیچ قدمی برنداشتند بلکه روز به روز بر تحریم ها افزوده شد در صورتی که می توانستیم با تکیه بر دانش بومی و توان نیروی انسانی بر بسیاری از مشکلات فائق بیاییم.

نماینده مردم زاهدان اذعان کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب و با نیروهای کارآمد در مجلس جدید و با گام های مستحکم تری، تحریم ها را بی اثر کنیم و کشور را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش ببریم تا جز کشورهای طراز اول جهان در تمام زمینه ها باشیم.

وی با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمن علیه ایران اسلامی، ادامه داد: جنگ رسانه ای دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون وجود داشته است و اگر زمانی بنگاه های سخن پراکنی دشمن و معاندین سکوت کنند باید به رفتار آنان شک کرد، اما امروز دنیا شاهد پیشرفت های مختلف ایران است و این موضوع سبب شده تا دانشمندان ما در داخل و خارج از کشور تاثیرگذار باشند و وجود این نخبگان مطرح باعث مباهات همه مردم است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark