کد مطلب: 52993
 
به همت کارآفرین22 ساله زاهدانی؛
ارتباط شبکه حسگر بی سیم با تبلت از طریق ماژول SIM900/ مسئولین حامی مخترعان باشند
یک نوجوان 22 ساله زاهدانی اقدام به طراحی پروژه ای کرد که در آن ارتباط شبکه حسگر بی سیم با تبلت از طریق ماژول SIM900 انجام می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
 
محسن حیدری کارآفرین22 ساله زاهدانی در رشته مهندسی برق مخابرات است که در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به ساخت و طراحی سیستم سنسور نت ورک در استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: برای ارتباط شبکه حسگر بی سیم با تبلت از طریق ماژول SIM900 اقدام به طراحی یک پروژه کرده بگونه ای که در این پروژه به طراحی یک سیستم کنترل و مانیتورینگ از طریق شبکه GSM و ارسال و دریافت اطلاعات از طریق SMS پرداخته شده است.
وی بیان کرد: در این پروژه به طور نمونه یک سنسور دما و رله طراحی شده که اطلاعات سنسور توسط SMS به اپراتور ارسال می گردد به این صورت که با ارسال TI به ماژول، دمای محیط را برای ما ارسال می کند و همچنین رله هم توسط SMS می تواند OFF و ON گردد.

وی با علاقه ای که به کار برق داشته این سیستم را طراحی می کند تا بتواند از لحاظ فنی و عملی در گرایش مخابرات نیز پیشرفت داشته باشد.
حیدری در ادامه بیان کرد: در این سیستم می توان با ارسال RI به ماژول رله را روشن و با ارسال ROنیز آنرا خاموش کرد.
وی ادامه داد: این رله می تواند برای راه اندازی یک پمپ آب، سیستم گرمایشی- سرمایشی و روشنایی و همچنین در هواشناسی، سیستم های تهویه یا مانیتورینگ خانه هوشمند نیز بکارگیری شود.
این کارآفرین جوان در خصوص جزئیات این پروژه بیان کرد: در این سیستم از طریق سنسور دما و رطوبت دمای هوا اندازه گیری و از طریق میتروکنترلد اقدام به پردازش کدینگ می شود تا پس از اینکه اطلاعات از طریق ماژول بیسیم ارسال شد از طریق امواج به مدار گیرنده برسد و این مدار نیز پس از دریافت اطلاعات آنها را رمز گشایی و از طریق ماژول وای فای به گوشی هوشمند ارسال کند؛ بگونه ای که گوشی نیز از طریق برنامه اپلیکشنی که طراحی شده دما را دریافت می کند.

وی افزود: طراحی این سیستم قریب به چهار ماه زمان برده است.
حیدری در پایان از مسئولین خواستار آن شد تا حامی مخترعان و جوانانی باشند که استعداد های هنگفتی دارند چرا که این مهم باعث رونق و پیشرفت تولید انبوه داخلی می شود و دیگر لزومی ندارد وقتی امکانات و تجهیزات مناسب در داخل داریم آنها را از کشورهای دیگر وارد کنیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark