کد مطلب: 32913
 
قائم مقام بانک مرکزی خبر داد
وصول 3 میلیارد دلار از پول بلوکه شده فروش نفت
کمیجانی گفت: 3 میلیارد دلار منابع ارزی علاوه بر ٤,٢ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران، وصول شد بنابراين با این منابع طی روزهای گذشته ٢٢٠ تا ٢٣٠ میلیون دلار گشایش ال سی برای واردات مواد غذایی و دارویی و تامین ارز برای واردات خودرو و کالاهای گروه ١٠ استفاده می شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
وصول 3 میلیارد دلار از پول بلوکه شده فروش نفت
 
به گزارش زاهدانه ، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، عصر روز دوشنبه (٨ اردیبهشت) در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ٩٣، از واریز پنج قسط از هشت قسط دارایی های ایران که بنا بود طی توافق ژنو آزاد شود، خبر داد.
 
وي افزود: سه قسط اول معادل ٢,٥٥ میلیارد دلار در حساب بانک مرکزی است و اقساط چهارم و پنجم نیز آزاد شده و برای واریز آن به حساب بانک مرکزی، اقدامهای لازم در دست انجام است.
 
کمیجانی، همچنین از وصول سه میلیارد دلار منابع ارزی فارغ از ٤,٢ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده خبر داد.
 
قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: با این منابع طی روزهای گذشته ٢٢٠ تا ٢٣٠ میلیون دلار گشایش ال سی انجام شده است که برای واردات مواد غذایی و دارویی و تامین ارز برای واردات خودرو و کالاهای گروه ١٠ استفاده می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه دسترسی به منابع ارزی افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد: شاهد بهبود وضعیت بازار ارز طی روزها و هفته‌های آتی باشیم.
 
کمیجانی با اشاره به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی گفت: این اقدام مهم‌ترین تصمیم  گرفته شده بود که آثار تورمی داشته و تا حدودی در تحریک نرخ ارز تاثیرگذار بوده است.

انتهاي پيام/
Share/Save/Bookmark