کد مطلب: 58393
 
۲۹ درصد تردد جاده‌ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است
کرد گفت: ۱۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۵۹ تردد در چهار ماهه نخست سال جاری در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۹۵۹ تردد در چهار ماهه سالجاری در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۸ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۵ تردد ۲۹ درصد کاهش یافته است.

او گفت: کاهش تردد نشان از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر سفر‌های جاده‌ای دارد که با توجه به ضرورت همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با این ویروس، کماکان بر پرهیز از تردد‌های غیرضروری و ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال تاکید می‌شود.

او  با بیان اینکه سرعت متوسط تردد در مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است، افزود:بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده این مدت در استان به مسیر‌های میرجاوه - زاهدان، سراوان - خاش و نیکشهر – قصرقند، اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین بیشترین تردد ثبت شده این مدت در راه‌های ارتباطی این استان به ترتیب با ۸۶۱ هزار و ۲۹۰ تردد به محور ایرانشهر – بمپور، ۵۳۷ هزار و ۷۱۱ تردد به محور زابل – هیرمند و ۴۶۸ هزار و ۱۴۱ تردد به محور زهک – مرز میلک مربوط می‌شود.

او پیگیری راه‌اندازی ۵۱ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور را از مهمترین برنامه‌های سالجاری برای افزایش ایمنی تردد در جاده‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت:امروزه یکی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده‌ای، توجه به سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جا به جایی، امنیت و کارایی، صرفه جویی در هزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و مصرف انرژی انجام می‌شود.

کرد با اشاره به تلفن گویای ۱۴۱، درگاه اینترنتی ۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ به عنوان ابزار‌های ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی مسیر‌های ارتباطی، شرایط آب و هوایی و رخداد‌های جاده‌ای، اظهارداشت: در چهار ماهه سالجاری ۴۱ هزار و ۶۸۴ تماس تلفنی در سامانه ۱۴۱ استانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark