کد مطلب: 60741
 
آلودگی هوای زاهدان ۱۴ برابر حد مجاز/ طوفان ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت میزان آلاینده ها در هوای زاهدان را به ۱۴ برابر حد مجاز رساند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
 
به گزارش زاهدنیوز، محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: محدوده نرمال غلظت ذرات معلق در هوا کمتر از ۱۵۴ میکروگرم بر مترمکعب است اما شب گذشته با نفوذ گسترده غبار به زاهدان به ۲۰۶۷ واحد یعنی بیش از ۱۴ برابر حد مجاز افزایش یافت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار گسترده شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را نیز به ۶ کیلومتر کاهش داد.

وی افزود: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی وزش طوفان گرد و خاک در نواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان تا روز سه شنبه ۱۷ اسفند همچنان ادامه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، تشکیل توده گردوغبار و اختلال در تردد برخی محورهای مواصلاتی از پیامدهای وزش باد در استان است.

وی توصیه کرد: مردم در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور در فضای باز خودداری کرده و تا حد امکان از فعالیت‌ها در ارتفاعات پرهیز کنند.

حیدری گفت: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر باد و گردوخاک اجتناب کنند.
Share/Save/Bookmark