کد مطلب: 60921
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان؛
تکمیل طرح آبرسانی به ۴۷ روستای منزلاب زاهدان تا پاییز امسال
علیرضا قاسمی گفت: در راستای اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ۴۷ روستایی منزلاب، تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸
 
به گزارش زاهدنیوز، علیرضا قاسمی؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ادامه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو، ۴۷ روستای بخش مرکزی شهرستان زاهدان تا پایان پاییز امسال به شبکه آب شرب متصل می‌شوند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ۴۷ روستایی منزلاب، تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است.

قاسمی تصریح کرد: در ادامه تکمیل این پروژه در قالب دو فاز باقی‌مانده و به منظور تأمین آب شرب جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر در افق طرح، احداث ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۸ باب مخزن ذخیره به حجم ۴ هزار و ۲۵۰ متر مکعب، اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال و حفر یک حلقه چاه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با نیروی زمینی سپاه قدس به عنوان مجری طرح صورت گرفته است، مقرر شد این پروژه در یک بازه زمانی هفت ماهه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

بر اساس این گزارش؛ طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو که به همت دولت سیزدهم تشکیل شد، در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین، آبرسانی و رفع تنش آبی ۲ هزار و ۸۸۳ روستای سیستان و بلوچستان در ۲۶ شهرستان این استان طی بازه زمانی ۳۰ ماهه هدف‌گذاری شده است.
Share/Save/Bookmark