کد مطلب: 61371
 
در تداوم مشکلات مردمی رخ داد؛
گلایه روستائیان "میتگان"از نبود آب شرب پایدار
یکی از ضروریات زندگی هر جامعه ای داشتن آب شرب پایدار و بهداشتی بوده به گونه ای که مردم نیز برای رسیدن به این آب سالم دچار رنج و زحمت نشوند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
 
به گزارش زاهدنیوز، قصه پر غصه کمبود و نبود آب در شبکه آبرسانی روستای میتگان شهرستان سرباز سال‌هاست که مطرح است، مسئله‌ای که برای مسئولان عادی شده و بیش از پیش آنها را در رنج و عذاب فرو برده است.

این موضوع که سالانه در روستای میتگان نمود بیشتری پیدا می‌کند در نهایت منجر به آب رسانی سیار با تانکر بین اهالی می شود، موضوعی که خود هزینه گزافی بر دوش خانوارها ایجاد کرده و هم اینک آنان خواستار رفع این مشکل از مسئولان هستند.

یکی از ساکنین روستا در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بحران آب موضوعی است که در این منطقه تابستان و زمستان ندارد، افزود: مشکل کم آبی در روستای میتگان مربوط به یکی دو روز نیست و به یک معضل طولانی مدت تبدیل شده است.

به گفته یکی دیگر از اهالی، روستای میتگان سال ۱۳۸۹ لوله گذاری آب شرب انجام شده، اما بعد از ۱۲ سال مخزن و چاه وجود ندارد و ما مجبوریم از قنات‌ها آب شرب تهیه می‌کنند.


مصطفی سیاسر، مجری طرح‌های محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: روستای میتگان شهرستان سرباز یک شبکه قدیمی دارد که زمان جهاد سازندگی اجرا شد، شرکت آب و فاضلاب براساس اعتباراتی که از چند سال قبل نیمه های ۵ سال به آنان ابلاغ شده است و برای اصلاح شبکه توزیع روستا برنامه ریزی و اب رسانی داشته ایم.

وی افزود: شبکه توزیع روستا کاملا اجرا و لوله گذاری جدید انجام شده و حفر چاه برای روستا انجام شده است اما معارض اجتماعی داشته، سنوات قبل به دلیل اینکه برای محل حفر چاه معارض اجتماعی وجود داشت پروژه به تاخیر افتاد سال قبل این معارض مرتفع شد.

به گفته این مسئول؛ با پیگیری های شرکت آب، فرمانداری و بقیه بخشدارها و مقامات روستا، محلی برای احداث اتاقک سر چاهی و مخزن ذخیره و برای باقی مانده خط انتقال پیمانکار سال قبل گرفته شده است.

سیاسر تصریح کرد: پیمانکار احداث مخزن ذخیره فعال است میلگرد تهیه شده، بتن ریخته اجازه دسترسی انجام داده و خط رفت و برگشت مخزن انجام شده است، اگر اعتبارات امسال به موقع و کافی باشد این پروژه را امسال نهایی و تمام خواهیم کرد.

وی گفت: بخشی از روستا از شبکه قدیمی آب دارند اما بعضی از اهالی از قنات آب برداشت می کنند و ۶ کیلومتر شبکه توزیع انجام شده است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark