کد مطلب: 58439
 
هاشمی: حرف نمی زنم/ طهماسبی: بعید می دانم هاشمی چنین کاری کرده باشد
با وجود اینکه خبر سومین دوپینگی تیم ملی ووشو مطرح شده اما ووشوکار و سرمربی تیم ملی زنان آن را تایید نمی کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۸
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل از راه دانا،پس از اعلام خبر دوپینگ حمیدرضا قلی‌پور در نهمین دوره مسابقات جام‌جهانی ووشو در چین، خبر تست مثبت دوپینگ معین تقوی، دیگر ملی پوش ووشوی ایران هم رسانه‌ای شد. اتفاقی که موج خبری فزاینده ای داشت و هر دو ووشکار ایرانی با 4 ساله محرومیت از سوی فدراسیون جهانی روبرو شدند.

با این وجود این پایان ماجرای فدراسیون ووشو نیست. حالا خبر از مثبت شدن دوپینگ دیگر طلایی تیم ملی ووشو در بخش ساندا به گوش می رسد. گفته می شود یکی از اعضای تیم ملی ووشو بانوان مرتکب دوپینگ شدده است.

 تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره توانست عنوان قهرمانی جام جهانی را در بخش ساندا به خود اختصاص دهد، اما با مشخص شدن دوپینگ قلی‌پور، تقوی و یک دوپینگی دیگر، دو مدال طلا و یک مدال نقره از مجموعه مدال‌های تیم ایران کم می شود.

*رونمایی از سومین دوپینگی

بعد از انتشار این خبر، نام سومین دوپینگی ووشو نیز درز پیدا کرد و برخی ها از اخبار دوپینگ مریم هاشمی چهره طلایی تیم ووشو بانوان خبر دادند. خبری که البته توسط فدراسیون ووشو تایید نشد.

برخی از اخبار حاکی از آن هستند که این اتفاق با اعراض ایران روبرو شده و تا زمانی که نتیجه اعتراض مشخص نشود، دوپینگ هاشمی قطعی نیست.

خود مریم هاشمی درباره شائبه مثبت شدن تست دوپینگش گفت: من تمایلی ندارم در این باره صحبت کنم.

*دفاعیه سرمربی تیم ملی

راضیه طهماسبی مربی تیم ووشو بانوان در مورد موضوع دوپینگ مریم هاشمی اظهار داشت: هنوز از سوی فدراسیون این موضوع مورد تایید قرار نگرفته و به همین دلیل قطعی نیست. هیچ مکاتبه‌ای هم با من چه امروز و چه بعد از برگزاری رقابت‌های جهانی صورت نگرفته، ولی فکر نمی‌کنم هاشمی با تجربه چندین دوره حضور و موفقیت در پیکارهای جهانی چنین کاری کرده باشد.

وی در مورد تست گرفته شده در جریان برگزاری اردوی تیم ملی پیش از اعزام به رقابت های جهانی نیز گفت: بله، این تست بصورت رندوم از بچه‌ها گرفته شد و اگر اشتباه نکرده باشم، مریم هاشمی نیز مورد آزمایش قرار گرفت که جوابش منفی بود. البته بازهم اشاره می‌کنم که بعید می‌دانم چنین اتفاقی افتاده باشد.

انتهای پیام

Share/Save/Bookmark