کد مطلب: 45659
 
اوسط هاشمی: سیستان‌ و بلوچستان موزه بزرگی است که به فراموشی سپرده شده
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زادگاه بخشی از هویت ایران سیستان وبلوچستان است که باید از تمام عناصر ایجادشده در سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک رسالت در جهت‌گیری روابط مردم سراسر کشور استفاده کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
اوسط هاشمی: سیستان‌ و بلوچستان موزه بزرگی است که به فراموشی سپرده شده
 
به گزارش زاهدانه به نقل از ایسنا، علی‌اوسط هاشمی در جلسه انجمن خیرین میراث فرهنگی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز فتح خرمشهر و اعیاد شعبانیه افزود: باید همه باهم به احیای میراث و تاریخ کشور بیندیشیم و آن‌را به جریانی برای برجستگی نامداری ایران در تاریخ تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان موزه بزرگی است که از جنوبی‌ترین نقطه استان تا شمالی‌ترین نقطه به اندازه ۱۲۰۰کیلومتر تمام آثار تاریخی زیر سقف آسمان استان به تصویر کشیده شده است.

هاشمی با توجه به تنوع آثار تاریخی استان اظهارکرد: آثار تاریخی زیادی در سیستان وبلوچستان وجود دارد اما متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: گردوغبار عجیبی بر آثارمان نشسته که باید باهویت و داشته‌های حاصل از بزرگی خردمندان از تاریخمان غبارزدایی شود.

وی ضمن اینکه دشمن قبول کرده هیچ‌گزینه کار سازتر از گفت‌وگو با ایران نیست تصریح کرد: این ملت اندیشه‌اش ماندگار است و اگر فیزیک کشور بهم بریزد سرمایه حاصل از دانش و هوشش نقطه آزار دشمن خواهد بود.

استاندار اضافه کرد: باید به سمتی برویم که نگذاریم حرکت‌های سوء مرزی که حاصل دشمنی با ملت ایران است تحت شعاع قرار گیرد و ثروت ملی را تهدید کند.

هاشمی افزود: هیچ صنعتی به اندازه گردشگری مهم نیست و این صنعت اشتغال و معرفی استان را به دنبال دارد.

وی گفت: این انجمن حرکتی بزرگ و ارزشمند برای تقویت آثار تاریخی خواهد بود و مردم خود باید نقش‌ها را در این زمینه ایفا کنند.

وی ضمن اینکه تمرکز در میراث فرهنگی دیگر معنا ندارد گفت: باید زمینه را برای ورود مردم و سرمایه‌گذاران و مشارکت‌پذیری آن‌ها را در این بخش تقویت کرد.

Share/Save/Bookmark