کد مطلب: 60049
 
یک بسیجی جهادگر:
خط مقدم سلامت هیچ تفاوتی با خط مقدم جهبه ندارد /کادر درمان برای نجات بیماران جان و جوانی می دهند
بهمن جهانتیغ بسیجی جهادگری که پا در عرصه کمک به کادر درمان گذاشته است، گفت: حضور در عفونی ترین بخش کرونا، بسیاری از دل ها را آشفته می کند، اما یک بسیجی با قلبی جهادگر و مالامال از عشق به مردم خطر نمی شناسد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۱
 
به گزارش زاهدنیوز،دوران دفاع مقدس تمام شد، اما امروز جهاد مردم در عرصه مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد، گروه‌های مختلف مردم از کادر درمان تا گروه های جهادی این روز‌ها در سیستان و بلئوچستان  کمر همت بسته اند تا درد‌های مردم را التیام بخشند، دردی که ویروس کرونا به جان مردم انداخته و جان هم استانی ها را یکی پس از دیگری می گیرد.

بهمن جهانتیغ یکی از بسیجیان فرهنگی زاهدان که امروز به عنوان نیروی داوطلب مشغول کمک به کادر درمان در مقابله با کروناست از خاطرات تلخ و شیرین این روزهای بحرانی می گوید.

جهانتیغ درباره نوع فعالیت خود به خبرنگار ما این چنین می گوید: در این روزها که به عنوان داوطلب جهادی در بیمارستان مشغول هستم صحنه های زیبایی از فداکاری کادر درمان و همکاران جهادی خود را نظاره گر بودم اینکه نیروی جهادی با چنان شوقی کارها را انجام میدهد گویا پاداشی عظیمی در مقابل کارش دریافت می کند و کادر درمان که بدون خستگی و با صبر وصف ناشدنی به سوالات ما و بیماران پاسخ میدهند و تحمل می کنند ستودنی است.

وی افزود: یکی از صحنه هایی که تمام اعضای کادر درمان آرزوی دیدن آن را دارند بهبودی و ترخیص بیماران کرونایی است، همین که در گام اول دستگاه ها از بیمار جدا می شوند،شادی غیر قابل وصفی وجود بچه های جهادی را در برمی گیرد چرا که در مدتی کوتاه با بیمار انس می گیریم و هنگامی که سپس بهبود پیدا می کند و خندان از بخش بیرون می رود گویا همه دنیا را به ما داده اند.

این نیروی جهادگر خاطرنشان کرد: محل خدمت ما بیمارستان امام علی علیه‌السلام است تقریبا هر آنچه از دست نیروی جهادی بر بیاید از حمل و نقل بیمار، رفع نیازهای بیماران تا دلداری  و روحیه دادن به این عزیزان را در بخش های بحران کرونا انجام می دهیم.


 

جهانتیغ ادامه داد: حضور در عفونی ترین بخش کرونا یعنی بخش بحران، به عنوان بزرگترین عامل مرگ و میر چند ماه گذشته البته بسیاری از دل ها را آشفته می کند، اما یک بسیجی با قلبی جهادگر و مالامال از عشق به مردم خطر نمی شناسد هر چند می داند در این میدان ممکن است، ترکش نیز بخورد.

این بسیجی جهادگر می گوید: دیدن عزیزی که روز و ساعتی پیش با شما صحبت می کرد شاید می خندید شاید از آرزوهایش آینده را به هم می بافت و حال جسم سرد و بی جانش را بر روی تخت تلق تلق کنان تحویل سردخانه می دهی و هر قدم که بر می داری قلبت باور ندارد و یاری نمی کند و تازه قسمت سخت ماجرا، خبر به منتظران پشت خط و درب که مدام احوال عزیزشان را می پرسند.

وی افزود: اینها را که می بینی فقط میخواهی با درد فریاد کنی هموطن خاک پایت هستم ، در خانه بمان !
 در جنگ تحمیلی سرباز وطن سر می داد و اینجا کادر درمان جان و جوانی اش را می دهد، غیر بنده و همکار روحانی ام همه زیر 25 سال هستند که برخی خانواده را به قولی پیچانده اند ! تداعی روزهای جنگ و شناسنامه های دستکاری شده اینجا آسان است.

وی اذعان کرد: در مدت کوتاهی که بنده و تعدادی از عزیزان به عنوان نیروی جهادی و داوطلب در بخش های بحران کرونا در بیمارستان های سطح شهر در حال خدمت هستیم به این درک رسیده ایم که اینجا ، خط مقدم سلامت هیچ تفاوتی با خط مقدم جهبه ندارد و صحنه و سکانس های تاریخ تکرار می شوند به نوعی دیگر و اما غریب تر .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark