کد مطلب: 43264
 
این گوشت برای ورزشکاران مفید است
مصرف متعادل آن براي افرادي که به دنبال کاهش وزن هستند يا از بيماري قلبي- عروقي رنج مي برند، مفيدتر از گوشت گاو و گوسفند است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵
این گوشت برای ورزشکاران مفید است
 
به گزارش زاهدانه ، کم بودن چربي بين ماهيچه اي گوشت شترمرغ يکي از ويژگي هاي مهم آن به شمار مي رود، لذا مصرف متعادل آن براي افرادي که به دنبال کاهش وزن هستند يا از بيماري قلبي- عروقي رنج مي برند، مفيدتر از گوشت گاو و گوسفند است.

 

مي گفت به دليل تمرين هاي ورزشي سنگين مشاور تغذيه به من توصيه کرده است.در رژيم غذايي از گوشت شترمرغ استفاده کنم. اين ماده غذايي براي ورزشکاراني مانند شناگران، دوچرخه سواران، پهلوانان و دوندگان ماراتن مفيد است.

 

گوشت شترمرغ که در گروه گوشت هاي قرمز طبقه بندي مي شود، از ارزش غذايي بالايي برخوردار است، طوري که مي توان گفت يکي از کم چرب ترين و سالم ترين نمونه هاي گوشت قرمز در دسترس است. نکته جالب توجه درباره گوشت شترمرغ، اين است که کالري، کلسترول و چربي آن از گوشت مرغ پايين تر است. گوشت شترمرغ به رنگ قرمز است ولي تقريبا خصوصيات گوشت مرغ را دارد.

 

مناسب براي بيماران قلبي و سالمندان

کم بودن چربي بين ماهيچه اي گوشت شترمرغ يکي از ويژگي هاي مهم آن به شمار مي رود، لذا مصرف متعادل آن براي افرادي که به دنبال کاهش وزن هستند يا از بيماري قلبي- عروقي رنج مي برند، مفيدتر از گوشت گاو و گوسفند است.

 

اسيدهاي چرب غيراشباع موجود در بافت هاي شترمرغ، ۳۰ درصد مجموع اسيدهاي چرب را تشکيل مي دهد. استفاده از اسيدچرب امگا-۳ تاثيرات مفيدي بر کاهش بيماري هاي قلبي- عروقي دارد و براي رشد و نمو موثر است، به نظر مي رسد که اين اسيد چرب در مقايسه با اسيد چرب غيراشباع امگا-۶ تاثيرات مفيدي در جلوگيري از لخته شدن عروقي دارد. اکثر افراد برنامه غذايي شان از لحاظ اسيدهاي چرب امگا-۳ کمبود دارد. اين مزايا به همراه ميزان بيشتر اسيد چرب امگا-۳ در گوشت شترمرغ، باعث شده است که اين گوشت انتخاب ارجحي براي بيماران قلبي- عروقي و سالمندان در مقايسه با گوشت گاو و گوسفند باشد.

 

ارزش غذايي گوشت شترمرغ

ميزان سديم گوشت شترمرغ نسبت به گوشت گاو کمتر است؛ بنابراين مصرف متعادل آن براي افرادي که به مصرف غذاهاي کم نمک نياز دارند توصيه مي شود. آهن مناسب اين گوشت براي افراد مبتلا به کم خوني و زنان باردار مفيد است. ميزان منيزيم، روي و فسفر، ويتامين B1 و B2 و نياسين آن باعث شده است که اين گوشت از ديگر پروتئين هاي حيواني جايگاه بهتري داشته باشد اوره و اسيد اوريک گوشت شترمرغ نيز پايين است و ميزان کلسترول آن ۵۷ ميلي گرم در صد گرم گوشت است. وجود مواد غذايي، املاح و ويتامين‌ها در اين گوشت براي ورزشکاران مفيد است.

 

Share/Save/Bookmark