کد مطلب: 53263
 
باحضور وزیر آموزش و پرورش؛
سامانه ptmp در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افتتاح شد/ هاشمی: از محرومیت استان سخن نگویید
استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تاکنون هیچ گاه از این استان بعنوان استانی محروم یاد نکرده است، گفت: مردمان این خطه از کشور اصیل ترین مردم و پایدارترین سرمایه ها هستند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
 
به گزارش زاهدانه، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان در مراسم سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی که در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش استان با حضور وزیر کشور برگزار شده بود با بیان اینکه تاکنون هیچ گاه از این استان بعنوان استانی محروم یاد نکرده است، اظهار داشت: مردمان این خطه از کشور اصیل ترین مردم و پایدارترین سرمایه ها هستند که نشان دادند با وجود محرومیت ها و فاصله ای که دارند همیشه قدرشناس و شکر گذار بوده اند.
وی با بیان اینکه در هر دهه فرصت ها از جمهوری اسلامی گرفته می شود، گفت: در این 4-3 سال اخیر شکنجه ترین سال اقتصادی را طی کردیم که کسی نمی تواند کتمان کند هر چند مخالفین دولت ساز دیگری نواخته که آهنگش بر گوش مردم فهیم و اهل شعور این کشور نخواهد نشست زیرا با شعور این مردم که جهان بر آن صحه می گذارد نمی توان با نگاه ضعیف و کوچک بازی کرد.
استاندار استان با بیان اینکه بزرگی ایران جهانیان را به زانو در آورده است، افزود: آنانی که امروز به مخالفت با برجام و منشور حقوق شهروندی می اندیشند، نمی دانند در منظر و زاویه دید آنها منافع ملی چیست؟ اگر به نظام واحدی می اندیشیم به عنوان محصول اراده حاصل از خرد والای ملت تبعیض به نگاه قوا چرا؟ مگر نیست که این قوه برآمده از رای ملت، رای ملی و یکپارچه است.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه همه بدهکار معلم و مدرسه هستیم، افزود: باید زمینه رفاه فرهنگیان فراهم باشد تا بدون دغدغه دانش‌آموزانی آینده‌ساز تحویل جامعه دهند و از طرف دیگر نیز نباید هیچ‌وقت سخنی از محرومیت به میان آید.
در ادامه این مراسم وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه مسئولین قدر علم و آموزش را می دانند، خاطر نشان کرد: براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده باید رویکرد ما به نظام آموزش و پرورش نسبت به سالهای قبل تغییر و تمام هم و غم ما با مشارکت فرهنگیان پیش رود تا این تغییر ایجاد شود.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی تغییر نگرش و بینش در آموزش و پرورش را یک لازمه مهم دانست و افزود: مدرسه بیش از اینکه محیط آموزش باشد، در حقیقت بخشی از زندگی فرزندان کشور است از اینرو زندگی‌کردن در مدرسه زمانی در دانش‌آموزان شکل می‌گیرد که بستری در مدرسه فراهم شود که آنها بتواند به معنای حقیقی در کنار کعلم ها با هم در آن زندگی کنند.
وی تصریح کرد: کاربردی ‌کردن کتب درسی، تلفیق کلاس‌های درس تاریخ و علوم و توسعه آموزش‌های تلفیقی از مهمترین نگرش‌های وزرات آموزش و پرورش است که با به‌کارگیری آن مدرسه زندگی شکل می‌گیرد و نظام آموزش و پرورش از یک نظام هزینه‌ای به سرمایه تبدیل می‌شود.
آشتیانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بر اولویت پرورش بر آموزش تاکید دارد، افزود: مدارس سطح کشور باید امر پرورش دانش‌آموزان را اولویت قرار داده و جهت تربیت دانش‌آموزان در مدارس تلاش بیشتری کنند.
گفتنی است در حالی صبح امروز سامانهptmp در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور وزیر افتتاح شد که با این سامانه 32 نقطه استان می‌توانند با یکدیگر ارتباط تصویری داشته باشند. همچنین این سامانه در تسهیل امور اداری آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاثیر دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark