کد مطلب: 52976
 
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مطرح شد
ماهیت و تفکر دولت آمریکا بر همگان روشن است/ سیاست خارجه آمریکا سلطه طلبانه است
امام جمعه زاهدان گفت: امروز همه ماهیت دولت آمریکا و تفکر حاکم بر نظام سلطه آن را می شناسند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه برخی بر این باورند که قطع ارتباط با آمریکا هزینه سنگینی به وجود می آورد، اظهار داشت: باید ببینیم نگاه رهبر در این زمینه چگونه است.
وی با اشاره به دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در روز 13 آبان ماه افزود: در این دیدار رهبر به دو اشتباهی که به افکار عمومی مردم تزریق می شود اشاره کردند که اولین مورد آن در راستای " شعار مرگ بر آمریکا" بود زیرا برخی هنگام سردادن این شعار لب را به چیز دیگری بسته و هم نوایی، هم صدایی و هماهنگی در این راستا دیده نمی شود.
امام جمعه زاهدان دومین مورد اینگونه مطرح کرد که برخی معتقدند سازش با آمریکا مشکلات کشور را حل خواهد کرد که در این رابطه نیز با توجه به فرامین رهبری می توان پی برد که دشمنی آمریکا مربوط به زمان حال نبوده و استمرار دارد.
وی از آمریکا بعنوان بزرگترین جنایتکار دنیا یادکرد و ادامه داد: سازمان ملل در مقابل تجاوزهای انجام شده از سوی ددمنشان به کشور سوریه و مردم یمن هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.
وی با بیان اینکه برخی معتقدند شعار "مرگ بر آمریکا" از روی لجاجت و بی منطقی سر داده می شود، گفت: این مهم یکی شعار دینی و قرآنی است.
آیت الله سلیمانی بابیان اینکه دشمنی با آمریکا تنها مربوط به ایران نیست، ادامه داد: امروز دشمنی این جنایتکار بزرگ در تمام کشورها وجود دارد به گونه ای که از آن به عنوان یک نظام سلطه گر و سلطه طلب یاد می شود.
وی اضافه کرد: مرگ بر آمریکا، مرگ بر دستگاه حاکم با تفکر کثیف آمریکا است و به تعبیر امام، تفکر او با کشورها از نوع رابطه گرگ و میش است.
وی با بیان اینکه شعار مرگ برآمریکا اختصاص به مردم درون مرزهای این کشور ندارد، افزود: اگر فشار موجود بر مردم آمریکا برداشته شود، آنها نیز شعار مرگ بر آمریکا سر خواهند داد.
وی با بیان اینکه پشت شعار "مرگ بر آمریکا" منطقی وجود دارد، اظهار کرد: سیاست کلی آمریکا برای حفظ منافع ملی و تامین امنیت داخلی اش است.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها تعهد اخلاقی ندارند، تاکید کرد: نمونه بد عهدی آمریکا در دوران برجام و پسابرجام دیده شد.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه ماهیت و تفکر دولت آمریکا بر همگان روشن است، گفت: افرادی که طرفدار حقوق بشربوده و شعار آزادی سر می دهند همان هایی هستند که از رژیم دیکتاتوری یعنی از رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی حمایت می‌کنند.
وی افزود: آفرین بر مردم این نظام زیرا با عزتی که 40 سال با این شعار از فشار بر تحریم‌ها جلوگیری کرده؛ افتخارات زیادی به وجود آوردند.
امام جمعه زاهدان در پایان خاطر نشان کرد: افتخار می‌کنیم به رهبری‌مان و فرزندان این رهبر عزیز و از سربازان گمنام امام زمان (عج)، فرماندهان لشکری و همه بسیجیان این کشور، از مردم این مرز و بوم و از برادران اهل سنت که محکم ایستاده و در تمام صحنه ها حضور داشتند تا نظام این کشور سربلند باشد و از برادران اهل سنت تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark