کد مطلب: 49556
 
گزارش زاهدانه از زائران سرزمین ملائک؛
80 دلداده کربلای ایران راهی آسمانی ترین سرزمین ها شدند/ آشنایی با اسطوره های ملی در راهیان نور
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زاهدان گفت: هر‌ساله به‌ منظور پاسداشت مقام والای شهیدان و آشنایی نسل سوم انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت اردوی راهیان‌ نور برگزار می شود که امسال نیز بدین منظور بیش از 80 دانشجوی بسیجی راهی سرزمین کربلای ایران شدند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
 
به گزارش زاهدانه، تمام حواسشان به صحبت های راوی بود که از خاطرات شهدا برایشان می گفت؛ شور و شوقی که برای رفتن به کربلای ایران در دلشان موج می زد از برق چشم هایشان مشخص بود چرا که در لابه لای صحبتهای راوی صدای هق هق گریه افراد فضا را معنوی تر کرده بود.
براستی که دوران هشت ساله دفاع مقدس يكی از مهمترين حوادث تاريخ ایران اسلامی است كه در آن بسياری از ارزش ها، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی همراه با رشادت ها و غيرت ورزی دلاورمردان و غيور زنان ايرانی تجلی يافته است.
بی‌شک نام کاروان راهیان ‌نور را همه شنیده‌اید؛ کاروانی که زائرانش به عشق استشمام عطر شهدا راهی سفر می‌شوند، سفری که از زمان راه اندازی آن در قالب اردوهای راهيان نور بیش از ده سال می گذرد بگونه ای که همه ساله در اسفند و فروردين ماه شاهد اعزام كاروان های دانشجويی، و دانش آموزی و حتی خانوادگی به مناطق عملیاتی هستیم. در این میان برخی برای اولین بار راهی سرزمین پاک و مقدس جبهه ها می شوند و برخی نیز نذر کرده اند لحظه تحویل سال را باشهدا سپری کنند.
باید گفت که جبهه‌ها برای هركسی خاطره و بركتی دارد. برای آنان كه لحظه‌های پرمخاطره و حماسه‌های پرشور سال‌های دفاع مقدس را به شخصه درک كرده‌اند، ديدار مجدد خاک زخمی جنوب و كوه‌های قد خميده غرب، تداعی ‌گر روزهای ايثار، از خودگذشتگی ها، حماسه‌ها، جانبازی ‌ها، سرافرازی ‌ها و صبوی ‌هاست.
در این زمینه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اعزام دانشجویان بسیجی دختر به اردوی راهیان نور گفت: هر‌ساله به‌ منظور پاسداشت مقام والای شهیدان و آشنایی نسل سوم انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت اردوی راهیان‌نور را برگزار می شود که امسال نیز بدین منظور بیش از 80 دانشجوی بسیجی راهی سرزمین کربلای ایران شدند.
صالحه پیشداد هدف از اعزام دانشجویان دانشگاه پیام نور به مناطق عملیاتی را آشنایی افراد با دفاع مقدس و سیره شهدا عنوان کرد و افزود: این دانشجوبان به مدت سه روز از یادمان های مناطق عملیاتی بازدید می کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور می‌تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه و خنثی سازی توطئه‌ها و بستن راه‌های نفوذ دشمنان به جوانان و دانشجویان ایران اسلامی داشته باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark