کد مطلب: 55982
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان
محموله غیرمجاز ۴ توله شیر توسط محیط‌بانان سیستان و بلوچستان کشف شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: محموله غیرمجاز ۴ توله شیر توسط یگان حفاظت از محیط زیست استان با همکاری ماموران انتظامی در محدوده شهرستان زاهدان کشف شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
 
به گزارش زاهدنیوز ،نیره پورملائی اظهار داشت: یگان حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان محموله غیرمجاز توله شیرها را در محدوده شهرستان زاهدان شناسایی و کشف کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان با اشراف کامل بر گذرگاه‌ها و دیده‌بانی کامل از طریق همیاران محیط زیست و گشت‌های متنوع کاری در حوزه حفاظت و کنترل، موفق شد محموله غیرمجاز توله شیرها را شناسایی و کشف کند.

وی بیان کرد: محموله کشف شده شامل 4 قلاده توله شیر است که به صورت بسیار زیرکانه از طریق مبادی رسمی و براساس تصویر مجوز و با مهارت کامل در حال حمل به خارج از کشور بود که با هوشیاری محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری ماموران نیروی انتظامی شناسایی و کشف شد.

پورملائی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست پس از بررسی میدانی و کشف توله شیرها و پیگیری مجوزهای مربوطه مسئله را از طریق مجاری مربوطه پیگیری و استعلامات مورد نیاز را به صورت فوری در دستور کار قرار داده و با تشکیل تیم‌های کاری نسبت به دستگیری متخلف و انتقال توله شیرها به مرکز نگهداری اقدام کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: دقت و هوشیاری یگان حفاظت استان و سرعت عمل آن در بررسی و کشف تخلف که بر اساس تصویر یک مجوز صورت گرفته بود، عامل اصلی کشف این محموله شد.

وی خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده پس از بررسی‌های میدانی و اخذ مجوزهای قانونی و همچنین سایر هماهنگی‌های بالادستی صورت گرفته، به مقام قضائی استان تحویل شد.

پورملائی گفت: بر اساس کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های جانوری مانند شیرو ببر و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی(CITES) که در مارس 1973 میلادی منعقد شده، کشورهای عضو(که ایران نیز عضو محسوب می‌شود) متعهد شده‌اند جهت حفظ و جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز این گونه‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark