کد مطلب: 58312
 
گلایه مردم از فضای سرد و بی روح شهر زاهدان؛
رنج فراوان کلان شهر جنوب شرق کشور از کمبود فضای سبز شهری/مشارکت شهروندان در کاشت500 اصله نهال
نعیم پناه گفت:پویش هر خانه یک درخت شعار شهرداری زاهدان به منظور ایجاد و توسعه ی فضای سبز با مشارکت شهروندان درحال اجراست.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۱۸
 
به گزارش زاهدنیوز،وجود فضای سبز مناسب در شهرها افزون بر سلامت جسمانی، موجب آرامش روان، بازده کاری بیشتر و کیفیت زندگی برتر می شود، سرانه فضای سبز به مقدار سرانه‌ ای گفته می ‌شود که برای هر شهروند ساکن در یک مجموعه شهری به کار می ‌رود و یکی از مهمترین شاخصه‌ های برای سنجش شکوفایی و رونق شهری توجه به گسترش فضای سبز است.
شهرستان زاهدان به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود بارش‌ها از فضای سبز مطلوبی برخوردار نیست و با وجود توسعه شهری از کمبود شدید فضا سبز رنج می برد و سرانه پائین فضای سبز چهره ای خالي از نشاط و سرزندگي را براي این کلان شهر به ارمغان آورده است.

یکی از شهروندان زاهدانی در این باره می‌گوید: فضای سبز در شهر زاهدان محدود است و بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌ها فاقد پوشش درختی و گیاهی هستند و این باعث شده چهره شهر دلگیر باشد.

وی افزود: این کمبود پوشش درختی در معابر شهر نه تنها برای شهروندان سبب دلمردگی می شود بلکه از جاذبه های سیاحتی شهر نیز می کاهد اکثر مسافران از این کمبود فضای سبز شهری گله مند هستند.

صیادی یکی از دیگر از شهروندان زاهدانی نیز گفت: زندگی در شهری سبز و شاداب کمترین حق مردم است اما خیابان های زاهدان اکثرا خالی از درختان بوده و یا از درختانی مانند اکالیپتوس پوشیده شده مسئولان با برنامه ریزی صحیح و اختصاص اعتبارات کافی چاره ای برای حل مشکل فضای سبز زاهدان داشته باشند.


کاشت500 اصله نهال توسط شهروندان
نعیم پناه مدیر منطقه دو شهرداری زاهدان در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد:پویش هر خانه یک درخت شعار شهرداری زاهدان به منظور ایجاد و توسعه ی فضای سبز با مشارکت شهروندان درحال اجراست.

وی افزود : هدف از اجرای این طرح ترغیب و تشویق شهروندان برای مشارکت در ایجاد فضای سبز درمحل زندگی خود و توسعه فرهنگ درختکاری است .

وی خاطرنشان کرد:  در این راستا بیش از 500 اصله نهال برای شهروندان کاشته خواهد شد و آموزش های لازم برای نگهداری از آنها به شهروندان داده می شود.

پناه اذعان کرد: علاوه بر ایجاد فضای سبز همزمان بهسازی معابر مورد طرح روکش آسفالت، پیاده روسازی و مبلمان شهری را مدنظر داریم تا شهروندان با میل و رغبت از وجود طرح استقبال و در نگهداری و حفاظت از فضای سبز ایجاد شده کوشا باشند.

وی گفت : درگام بعدی پویش در نظر داریم سایر معابری که شهروندان راغب باشند، این طرح را اجرا و در دستور کار قرار دهیم تا در چشم اندازی کمتر از پنج سال بتوانیم سرانه ی فضای سبز شهری را به شکل چشمگیری افزایش دهیم.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark