کد مطلب: 57322
 
در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛
از دوقطبی کردن جامعه بپرهیزید/ کم کاری، عدم نظارت ومدیریت صحیح عده ای از مسئولان غیرقابل تحمل است
امام جمعه زاهدان گفت: از دو قطبی کردن جامعه بپرهیزید زیرا اگر دوقطبی سیاسی یا مذهبی و قومی در استان به راه افتد، به مصلحت استان و کشور نیست.
تاریخ انتشار : جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی قدس زاهدان برگزار شد، با اشاره به هفته دولت بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر بسیار مهربان ، رئوف و دلسوز بوده و در بسیاری از کمالات و فضائل سرآمد بودند و امروز دولتمردان ما نیاز بیشتری دارند که از این دو شهید درس بگیرند.

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی، هر دولتی که روی کار آمده نکات مثبتی داشته و البته کاستی هایی هم به همراه داشته است. دولت کنونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و البته از تلاش مسئولان دلسوز و خدمتگذار نیز نمی توان گذشت و از آنها تقدیر و تشکر میکنم.

وی ادامه داد: البته از کم کاری برخی و کم توجهی عده ای از مسئولان به مشکلات مردم نمی توان گذشت زیرا عدم نظارت وکنترل قیمت ها ، رشد بی حساب و کتاب قیمت ها ، رواج فساد اداری، ضعف نظارت و کنترل و برخی از آسیب های دیگر مورد گلایه مردم است که همه مسئولان باید آن را مدنظر قرار داده و برای رفع آنها تلاش کنند.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: البته توطئه دشمنان ، محاصره اقتصادی و کمبود منابع برای مردم ما قابل درک است و هزینه ای است که برای حریت و آزادگی و استقلالمان می پردازیم اما آنچه که قابل تحمل نیست کم کاری و عدم توزیع مناسب قدرت و عدم نظارت ومدیریت صحیح است.

وی در ادامه بیان کرد: درواقع در استان فعالیت های خوب و گسترده ای نیز انجام گرفته و فعالیت های تاثیرگذارتری نیز درحال انجام است که از مسئولان استان تشکر میکنم اما مشکلات فراوانی همچون بیکاری، ریزگردها، آب آشامیدنی، محرومیت ها، آموزش و پرورش و مشکلات دیگری همچنان در جای جای استان داریم که از مسئولان محترم میخواهیم فرصت باقیمانده در این دولت را مغتنم شمرده و برای رفع این کمبودها و مشکلات مردم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان از تمامی مسئولان استان درخواست کرد تا اقدامات خود را اطلاع رسانی کنند و ادامه داد:
با این اطلاع رسانی، مردم نسبت به اقدامات آنها درجریان قرار گرفته و به رشد جامعه امیدوار می شوند و همچنین مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و اگر درجایی اشکالی وارد است، آن اشکال را پذیرا باشند.

وی از ائمه محترم جمعه و همه آحاد مردم درخواست کرد تا نقد منصفانه داشته باشند و خاطرنشان کرد: همه باید درفضای صمیمی و دوستانه مشکلات را بیان کنند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد زیرا در فضای صمیمی دوطرف به هم اعتماد میکنند و سود بیشتری نیز به مردم خواهد رسید.

حجت الاسلام محامی در پایان عنوان کرد: مقام معظم رهبری این هشدار را به مردم و مسئولان داده بود که از دو قطبی شدن جامعه بپرهیزید زیرا اگر دوقطبی سیاسی یا مذهبی و قومی در استان به راه افتد، به مصلحت استان و کشور نیست و حتی اگر نزدیک انتخابات عده ای با دو قطبی کردن جامعه خواستند سود ببرند نباید ما آنها را دنبال کنیم چون شاید این قوم سود اندکی نیز ببرد اما برای آنها یک منفعت زودگذر خواهد بود و اگر استان پیشرفت نکند و امنیتی شود همه ضرر خواهیم کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark