کد مطلب: 48232
 
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان:
بسیج سد بلای نظام و مردم است/ حضور 296 گروه جهادی فعال در سیستان وبلوچستان
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام سه کار فرهنگی در کشور که شامل اعزام کاروان های راهیان نور، اردوهای جهادی و طرح هجرت و همچنین ایجاد حلقه شجره طیبه صالحین است، گفت: 296 گروه جهادی فعال در سیستان وبلوچستان وجود دارد که این مهم به معنی محقق شدن دستورات رهبر انقلاب است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار نماینده ولی فقیه در استان با پاسداران و بسیجیان سپاه سلمان اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ و یک تفکر است. فرهنگی که برگرفته از تفکر و فرهنگ نبوی، فرهنگ علوی و فرهنگ نهضت عاشورای حسینی (ع) می باشد.
وی گفت: تشکیل بسیج با این تفکر و فرهنگ توسط امام راحل و با عمق بخشی و تدبیر دوراندیش آن امام سفر کرده برای ما و انقلاب اسلامی ثمرات زیادی داشته است.
این مسئول افزود: در جنگ سخت و نابرابر هشت ساله دفاع مقدس که همه دنیا بر علیه ایران که کشوری نوپا و تنها بود وارد جنگ شدند این حضور بسیج در صحنه نبرد بود که در طول این دوران برای پایان دادن به این نبرد نابرابر کمک کرد و مایه عزت، شرف و بزرگی ملت ایران شد.
وی بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز بسیجیان همواره حضورفعال و پر رنگی را در تمام عرصه های سازندگی، فناوری و علمی، هسته ای، دفاعی و امنیت داشته اند به گونه ای که می توان گفت بسیج ضامن امنیت کشور است.
فرمانده سپاه سلمان استان با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در جهان فراگیر شده است، ادامه داد: الگو گیری و تفکر بسیجی در عراق، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین سبب شد تا در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.
وی تصریح کرد: تفکر بسیج و سازمان بسیج در سوریه به مدت پنج سال باعث شد تا جلو زیاده خواهی های اردوگاه شرق و غرب گرفته شود و سناریوی دشمن در سوریه بهم بریزد.
وی با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین بر گرفته از توده مردم است، گفت: در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در حوزه جنگ نابرابر نرم بطور ویژه در سال 88 در آن 8ماهه جنگ نرم که سخت تر از جنگ سخت بود ملت ایران باز هم شاهد پیروزی و سربلندی شد و این تفکر بسیجی مردم بود که دست در دست ولی امر خود گذاشتند و مهر پیروزی را بر پیشانی خود حک کردند.
وی در ادامه این مطلب بیان کرد: امروز روز امتحان نخبگان است و در این امتحان خیلی ها مردود می شوند، سقوط می کنند یا با سکوت خود خیانت می کنند.
سردار معروفی افزود: بسیج مستضعفین و بسیج به معنای داشتن پرونده در بسیج نیست بلکه بسیج یک تفکر، جریان و آرمان است و هرکس این تفکر علوی و نهضت عاشورایی را داشته باشد و زیر بار دشمن نرود و مبانی انقلاب اسلامی را قبول داشت او یک بسیجی است.
وی با اشاره به اینکه بسیج سد بلای نظام، مردم و ارزشها است، ادامه داد: بسیج از مردم و برای مردم است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام سه کار فرهنگی در کشور که شامل اعزام کاروان های راهیان نور، اردوهای جهادی و طرح هجرت و همچنین ایجاد حلقه شجره طیبه صالحین است، گفت: اعزام کاروان های راهیان نور حقیقتا نور است.
فرمانده سپاه سلمان استان دومین کار فرهنگی را اردوهای جهادی و طرح هجرت عنوان کرد و گفت: زیباترین کار امروز توسط بسیجیان و دانشجویان و دانش آموزان بحث اردوهای جهادی است که به نحو شایسته ای در حال انجام است.
وی سومین کار فرهنگی را حلقه شجره طیبه صالحین عنوان کرد و افزود: سپاه و بسیج افتخار می کند که این سه مجموعه فرهنگی را که مورد تایید امام و ولی مسلمین است با تمام وجود در درون خود ترویج داده است.
وی بیان داشت: در این استان علاوه بر نواحی، حوزه ها، پایگاه ها و کانونهای مقاومت و حلقه های صالحین امروز دارای 3 قرارگاه امام حسین(ع)، امام هادی(ع) و امام علی(ع) با ماموریت تعریف شده برای هر قرارگاه هستیم.
سردار معروفی خاطر نشان کرد: قرارگاه امام حسین (ع) در قالب دو تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان و تیپ صالحین ایرانشهر آماده ی انجام ماموریت می باشند.
وی عنوان کرد: قرارگاه امام علی(ع) با نیروهای جوان و آموزش دیده بسیجی در حوزه تامین امنیت ایفای نقش می کنند.
این مسئول بیان داشت: قرارگاه امام هادی (ع) شامل گردانهای بیت المقدس تمام استان هستند و خواهران بسیجی نیز درگردانهای کوثر و عاشورا مشغول به انجام ماموریت هستند.
وی ادامه داد: در کنار کارهای فرهنگی و ذاتی بسیج امروز شاهد آن هستیم که در راستای حل مشکلات معیشتی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان نیز گام های زیادی برداشته شده است که در این راستا بسیجیان با داشتن روحیه جهادی توانسته اند فعالیت های خوبی را در مجموعه بسیج بدون هیچ چشم داشتی انجام دهد.
وی در تکمیل این مطلب گفت: در همین راستا 296گروه جهادی در استان وجود دارد که 80 درصد این گروه ها از گروه های بومی استان می باشند که از این تعداد60درصد اهل تسنن و 40درصد تشیع می باشند، همچنین 80 درصد از این تعداد را برادران و 20 درصد دیگر را نیز خواهران به خود اختصاص داده اند.
سردار معروفی وجود 70 گروه دانشجوی بسیجی در این حیطه را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: وجود این گروه ها به معنای محقق شدن فرمایش رهبر انقلاب است که فرموده اند جوانان امروز ما در بسیج اگر بحرانی بوجود بیاید قوی تر، منسجم تر، با نفوذ تر و با بصیرت تر از جوانان اول انقلاب وارد صحنه می شوند.
فرمانده سپاه سلمان در پایان نیز از برگزاری بیش از 30 برنامه محوری در هفته بسیج خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه و فروشگاه استانی اقتصاد مقاومتی، اعزام حلقه های صالحین به اردوهای جهادی، اعزام تیم های تخصصی به مناطق محروم و برپایی بیمارستان صحرایی در سیستان، اعزام 80 تیم درمانی و بهداشتی به مناطق محروم، کلنگ زنی و افتتاح 35 پایگاه مقام آور، دیدار و تجلیل از خانوداه معظم شهیدان، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان بسیجی، گردهمایی میقات صالحین، افتتاح 19 نمایشگاه در هفتمین دوره نمایشگاه کتاب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، برگزاری دعای ندبه و کمیل در 11 شهرستان، برگزاری 114 نشست فرهنگی بصیرتی در حوزه های مقاومت با حضور اساتید مجرب، برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی، شرکت منتخبین در جشنواره مالک اشتر تهران، برگزاری همایش نخبگان پیشکسوت، تبیین نقش گروههای جهادی در اقتصاد مقاومتی، افتتاح 88 طرح جهادی اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه های عمرانی و غبار روبی گلزار شهدا بخشی از برنامه های محوری در هفته بسیج است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark