کد مطلب: 55450
 
برخی همکارانم با طلبکاری و ژست های روشنفکرانه با همه برخورد می کنند
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مخاطبان سینما تشنه دیدن آثاری هستند که منطبق بر آداب و رسوم و برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
 

به گزارش زاهدانه،رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی  راه دانا اظهار داشت: هنوز سینمای ایران به استاندارد های لازم نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه سینمایی که وارد روابط سیاسی شود خطرناک است، افزود: هنرمند رسالتی دارد و براساس همین وظیفه باید نگاه عمیقی را به روابط و جامعه دور و نزدیک خویش بیندازد.

 

توکلی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای قدرت و پتانسیل های قوی در عرصه هنر و سینما است، بیان داشت: متاسفانه در این عرصه برخی فیلسمازان و هنرمندان جوان ما را به سمت نگاه های سیاسی برده اند که ادامه این روند مناسب نیست.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: اعتقاد من بر این است که فیلمساز اگر میخواهد سیاسی کار کند باید با عدالت باشد.

 

وی تصریح کرد: هنوز به شان فرهنگی خود در سینما نرسیده ایم و این لابی کاری ها هیچ فایده ای برای ما ندارد.

 

توکلی با بیان اینکه اولین دغدغه یک فیلمساز موضوع فرهنگ است، عنوان کرد: در کشور ما پیرامون مسائل فرهنگی موضوعات و سوژه های نابی موجود است که هنوز به آن پرداخته نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه مخاطب ما تشنه دیدن آثاری هستند که منطبق بر آداب و رسوم و برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشد، گفت: در سینما کمتر به این موضوعات پرداخته شده و بیشتر سرگرم فیگور، عکس، کار و بازی های بی اثر هستند.

 

بازیگر سریال تاریخی مردان آنجلس ادامه داد: برخی همکاران ما هستند که سابقه آنها برای همه و مخاطبان روشن است ولی بازهم با طلبکاری و ژست های روشنفکرانه با همه برخورد میکنند.

 

وی با بیان اینکه باید بدانیم که هر کسی که مسئولیتی به او داده میشود وظیفه اش چیست، تصریح کرد: مردم مخاطب اصلی فرهنگ هستند و باید بدانیم که نیازهای آنان چه بوده تا بتوانیم اثری فاخر تولید کنیم.

 

توکلی در ادامه با اشاره به فیلم ماجرای نیمروز خاطر نشان کرد: ماجرای نیمروز را ندیدم ولی به گفته صاحبنظران اثر قوی و قابل تقدیری است که به محمد حسین مهدویان تبریک عرض میکنم.

 

وی گفت: نیاز جامعه امروز همین امر است که در تمامی بسترها و عرصه های یک جامعه فیلم تولید شده تا مخاطب بتواند نیازهای خود را با انتخاب بهترین اثر تامین کند.

 

انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark