کد مطلب: 60300
 
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛
مدیریت جهادی و انقلابی راه حل پیشرفت کشور/موانع باید از سر راه تولید کنندگان داخلی برداشته شود
ضیاء خزایی گفت: کشور نیاز به تلاش شبانه روزی دارد و مدیریت جهادی راهکار حل مشکلات امروز جامعه است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۶
 
ضیاء خزایی کارشناس سیاسی در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: ریشه مدیریت جهادی بسیج است رزمندگان و بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی با خلوص نیت، برای رضای خدا و خدمت به بندگان خداوند، بدون هیچ چشم داشت مادی در برابر دشمنان ایستاده و می جنگیدند.

وی افزود: پس از جنگ نیز بسیاری از افراد با روحیه بسیجی وارد عرصه سازندگی شدند و با همان روحیه اخلاص و پشتکار قدم درمسیر آبادانی و شکوفایی اقتصادی گذاشتند و شبانه روز برای ساخت این کشور تلاش کردند و در خدمت مردم و جامعه بودند اما مدیریت غربگرا تنها در چارچوب بروکراسی اداری عمل می کند و وظیفه ای فراتر از این برای خود قائل نیستند و خدمت به مردم جایگاه خاصی در ان ندارد.

مدیریت جهادی راهکار حل مشکلات امروز جامعه است

وی خاطرنشان کرد: برخی ویژگی های لیبرالیسم منتهی به لذتگرایی و دوری از معنویت می شود و انطباقی با فرهنگ جامعه ما ندارد چرا که طبق مدیریت جهادی و بسیجی خدمت به مردم در الویت امور قرار دارد تفکر اسلامی به فضایل انسان توجه دارد اما تفکر لیبرالی در جامعه ما کارایی ندارد.

خزایی تاکید کرد: دولت قبل بسیاری از امور داخلی کشور را منوط به برجام کرده بود و این یکی از بزرگترین اشتباهات و مشکلات بود که اقتصاد و حل مسائل داخلی را بسته به برجام می دانست اما دولت سیزدهم راه حل مشکلات داخلی را به این مسئله گره نزده است و دولتمردان کار خود را برای شکوفایی اقتصادی در پیش گرفته و عدم حصول نتیجه مذاکرات به معنای  این نیست که اقتصاد داخلی با شکست مواجه می شود.

وی ادامه داد: بهترین رویه ای که دولت جدید در پیش گرفته این است که مسائل داخلی را به برجام گره نزده تا بگوید با شکست مذاکرات توانایی کاری در کشور نداریم، کشور باید مسیر شکوفایی خود را با تکیه بر توان داخلی در پیش بگیرد.

وی اذعان کرد: اکنون شرایط به گونه ای است که مدیران باید با روحیه جهادی و تلاش مضاعف، قدم در راه پیشرفت اقتصادی بگذارند چرا که کشور نیاز به تلاش شبانه روزی دارد و مدیریت جهادی راهکار حل مشکلات امروز جامعه است و مدیران نباید خود را مقید به چارچوب اداری کنند تا بتوانیم عقب ماندگی های حاصل از دولت قبلی را جبران کنیم.

موانع باید از سر راه تولید کنندگان داخلی برداشته شود

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه برای پیشرفت کشور نیازمند مدیران جهادی و انقلابی هستیم، تصریح کرد: افراد متخصصی که پیش از این سابقه کار جهادی دارند و با تفکر کارهای بزرگی انجام داده اند باید وارد میدان شوند و با تخصص، پشتوانه علمی و کار جهادی، قدم در مسیر ابادانی کشور بگذارند.

وی گفت: مدیران متخصص جهادی به همراه مشاوران علمی باید کارها را در دست بگیرند و همه حوزه های کشور مورد توجه قرار بگیرد به طوری که توجه به موضوعات محیط زیستی کمتر از سایر مسایل نباشد و یا تولیدات در بخش کشاورزی با کار کارشناسی انجام شود و مدیریت جهادی توام با کار علمی انجام شود.

وی افزود: تولید ملی و برداشتن موانع از سر راه آن، طبق تاکیدات رهبر انقلاب باید انجام شود امروز یکی از موانع تولید داخلی بروکراسی اداری است و باید این بروکراسی ها به حداقل برسد این مانع تراشی ها کار دشمن خارجی نیست بلکه مشکلات داخلی کشور است تولید کننده ان قدر گرفتار امور اداری و مالیاتی می شود که قید کار تولیدی را می زند و رفع این مشکلات تنها به دست دولت انجام پذیر است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark