کد مطلب: 47620
 
پیشرفته ترین مراکز شنوایی شناسی کشور در زاهدان
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وجود پیشرفته ترین مراکز شنوایی شناسی کشور در زاهدان خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، عضو هیئت علمی شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: یکی از مجهزترین مراکز شنوایی سنجی کشور در 2 مرکز دولتی واقع در کلینیک رزمجومقدم و بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان و سه مرکز خصوصی در این شهرستان خدمات ارائه می کنند.
علی اکبر نصر اصفهانی افزود: با توجه به آمار بالای ازدواج های فامیلی و تولد نوزادانی با دارا بودن مشکلات شنوایی ارثی ، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراکزی را برای خدمات دهی بهینه به این افراد در زاهدان راه اندازی کرده است .
وی ادامه داد: بیماری هایی همچون زردی، سرخچه و بستری شدن طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه کودکان ، در بزرگسالان عفونت های گوش همچون اوتیت OTIT گوش، مجاورت صداهای بلند و آسیب رسان و در افراد مسن پیرگوشی می تواند احتمال ناشنوایی و کم شنوایی را در کودکان بالا ببرد.
این مسئول با بیان اینکه گام اول در مباحث شنوایی سنجی و بیماری های گوشی پیشگیری است، ادامه داد: پیشگیری را میتوان به سه مورد غربالگری شنوایی، ارزیابی تشخیصی و مداخله و توانبخشی شنوایی تقسیم بندی کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: در غربالگری شنوایی نیاز به همکاری فرد نیست، و توسط دستگاه پیام های ارسالی به گوش ضبط می شود که نشان دهنده سالم بودن یا نبودن حلزون گوش است
وی همچنین در مورد ارزیابی تشخیصی گفت: باید به این نکته اشاره کرد که تست هایی برای مشخص شدن میزان دقیق ناشنوایی گرفته می شود.
نصر اصفهانی بیان کرد: مداخله و توانبخشی شنوایی هم پس از اثبات کم شنوایی در بیماری انجام می شود که متناسب با میزان کم شنوایی و شرایط خاص بیمار اقدام به تجویز سمعک می کند.
وی همچنین توصیه کرد: مردم از استفاده زیاد و طولانی مدت از هندزفری و قرار گرفتن در مجاورت صداهای بلند و زیاد خودداری کنند تا از صدمات جبران ناپذیر و مادام العمر در امان باشند.
نصر اصفهانی در ادامه افزود: پذیرش دانشجو در رشته شنوایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سال 1388 تا کنون در حال انجام است که در سال تحصیلی جدید تعداد 15 نفر در این رشته پذیرفته و ثبت نام شده اند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark