کد مطلب: 60670
 
مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان:
16 هزار زن سرپرست خانوار خدمات معیشتی بهزیستی را دریافت می کنند/ حمایت های شغلی زنان اولویت ما است
عباسعلی اویسی گفت: بالغ بر ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
 
عباسعلی اویسی؛ مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: نقش زنان در سلامت جامعه بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در راستای حمایت از زنان در معرض آسیب و آسیب دیده و حداقل سازی مشکلات آنها، از طریق دفترزنان معاونت امور اجتماعی، خدمات ویژه ای به این قشر می دهد که در حال حاضربالغ بر ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل از این خدمات بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به حمایت های مستمر و غیرمستمر بهزیستی تصریح کرد: کمک هزینه درمان، کمک‌هزینه تحصیلی، بیمه‌ تامین اجتماعی، اعطای تسهیلات سرمایه کار، لوازم ضروری زندگی، ودیعه مسکن از جمله خدماتی است که این اداره کل به این قشر ارائه می دهد.

وی ادامه داد: زنانی که به دلایلی مانند فوت همسر، مفقودالاثر بودن، متواری بودن، آسیب‌های اجتماعی و از کارافتادگی بالای ۶۶ درصد؛ همسران قادر به تامین زندگی خود نباشند، می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

اویسی اذعان کرد: اجرای طرح گروه های همیار زنان سرپرست خانوار ودختران خودسرپرست از طریق آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر امکانات جامعه یکی از برنامه های بهزیستی در راستای بهبود شرایط زندگی زنان سرپرست خانوار می باشد که در حال حاضر در سطح استان ۷۲ گروه همیار و ۱۵۰ گروه خودیار روستایی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت های شغلی زنان سرپرست خانوار از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره سرمایه کار و معرفی به بنگاه های اشتغالزایی صورت می پذیرد که در سال جاری افزون بر ۱۸۵ نفر زن سرپرست از خدمات دفتر اشتغال بهزیستی استان بهره مند شدند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark