کد مطلب: 61020
 
حدود ۱.۵ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف حدود یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق کشور خبر داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد طاهری گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی که قصد انتقال و جابجایی محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان "سراوان" به عمق کشور را داشتند، شناسایی و انهدام این باند را در دستور کار قرار دادند.

او گفت: در این رابطه شب گذشته تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب چند تیم عملیاتی با کنترل و رصد تحرک قاچاقچیان، مخفیگاه اعضای این باند مسلح را که قصد جابه جایی محموله مواد مخدر در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان را داشتند شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات تکاوران انتظامی پس از محاصره و ورود به مخفیگاه قاچاقچیان، در بازرسی از محل دپوی آنان مقدار ۶۸۷ کیلو و ۷۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک، ۵۲۲ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش، یک قبضه سلاح کلاش، تعداد ۲۳۱ عدد فشنگ جنگی و مقادیر زیادی وجوه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.

او با شناسایی هویت اعضای این باند و ادامه عملیات برای دستگیری قاچاقچیان که با استفاده از تاریکی شب و سخت گذر بودن منطقه متواری شده بودند به دیگر عملیات ماموران انتظامی پلیس مبارزه بامواد مخدر استان در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و نیمروز گفت: در این عملیات هماهنگ قبل از انجام هر گونه عکس العملی از سوی سوداگران، سه قاچاقچی دستگیر، سه دستگاه خودروی پژو توقیف و مقدار ۲۲۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

به گفته سردار طاهری، در این دو عملیات در مجموع یک تن و ۴۳۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد افیونی کشف و از انتقال آن به عمق کشور جلوگیری شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark