کد مطلب: 57070
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر خبر داد:
ویزیت 21461 نفر از ابتدای طرح امداد نوروزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی امسال از ابتدای این طرح تا پایان روز گذشته، 21 هزار و 461 نفر ویزیت شده اند که حدود 8هزار نفر به بیمارستان امام علی(ع)چابهار و الباقی به سایر بیمارستانهای دانشگاه مراجعه کرده اند.
تاریخ انتشار : جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۸
 
مهران امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه پارسال آغاز و تا 17 فرودین ادامه دارد، افزود: تا پایان وقت روز گذشته، 21 هزار و 461 نفر ویزیت شده اند که حدود 8هزار نفر به بیمارستان امام علی(ع)چابهار و الباقی به سایر بیمارستانهای دانشگاه مراجعه کرده اند که از این تعداد 19هزار و 404 نفر به صورت سرپایی درمان و الباقی نیز جهت درمان تخصصی بستری شده اند.

وی ادامه داد: فعالیت بخشهای اتاق عمل بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، با تمام توان در این ایام به منظور ارائه حداکثری خدمات به بیماران به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود و حدود هزار عمل جراحی نیز در این ایام اعمال جراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در استان، 855 زایمان در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه انجام شده و طی این مدت 242تصادف در محورهای مواصلاتی حوزه دانشگاه رخ داده که 291مجروح و 9 فوتی بدنبال داشته است.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی های بیماری های منتقله از آب و غذا نظارت بهداشت محیط و غذا و دارو بر اماکن عمومی و مجتمع های تفریحی،رستورانها و مراکزتهیه و توزیع غذا و مراکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی حدود 6هزاربازدید از این اماکن صورت گرفته که 31 واحد متخلف به علت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: حدود 20تن موادغذایی فاسد و غیربهداشتی از مراکز پلمپ شده کشف و جمع آوری شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark