کد مطلب: 58510
 
توزیع ۶ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان در مرحله دوم کمک مومنانه/ساخت 10 هزار و 670 پروژه زیرساخت روستایی و مسکن در سیستان و بلوچستان
سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری گفت:۶ میلیارد و 512 میلیون تومان درباره زمانی اول مرحله دوم کمک مومنانه در قالب جهیزیه، غذای گرم، البسه، ماسک و ... توزیع شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۶
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل ازعصرهامون؛سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران در نشست خبری مشترک قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) و سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان‌ و بلوچستان که عصر امروز در سالن کنفرانس مهمانسرای پنج آذر برگزار شد گفت: محرومان دیگر مناطق سعی می کنند درآمد اندکی داشته باشند اما بسیاری از فقرای سیستان و بلوچستان تلاش می کنند زنده بمانند و فقر عمیق و گسترده ای دارند.

وی ادامه داد: سپاه بنابر رسالت خود بخش اعظمی از رسیدگی به مردم را انجام می دهد، رسیدگی به مردم وظیفه دولت است و گاهی کج سلیقگی و عدم رسیدگی وحود دارد و سپاه بر اساس رسالت خود به آن جا ورود می کند.

جعفری تصریح کرد: در کل سیستان‌ و بلوچستان یک قرارگاه محرومیت زدایی به محوریت معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس تشکیل و بسیج سازندگی در معاونت محرومیت زدایی ادغام شد و در تمام نواحی این معاونت تشکیل شده است و هرکس در خارج از استان می آید اگر می خواهد در قالب تشکیلات سپاه برای محرومیت زدایی کاری انجام دهد در قالب همین قرارگاه اقدام می کند.

ساخت 10 هزار و 670 پروژه زیرساخت روستایی و مسکن

به گفته این مقام مسئول، تیم چند ده هزار نفره در استان در زمینه امنیت و خدمات رسانی اقدامات اجرایی را انجام‌ می دهد، تاکنون ۱۰ هزار و ششصد و هفتاد پروژه عمرانی در زمینه زیرساخت روستایی و مسکن، توسعه فضای آموزشی، ساخت و احیای مدارس، اشتغال، اجتماعی و بهداشت برای محرومان ساخته شده است که تا پایان سال 98 با هزینه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و تقدیم مردم شده است.

معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: ۱۰ هزار پروژه هم از ابتدای امسال شروع شد که سه  هزار و  دویست و دوازده مورد به اتمام رسید که بیشتر آن ها در زمینه اشتغال، مدارس شبانه روزی، نیروگاه های خورشیدی، احداث مساجد، استخرهای پرورش خاکی برای ماهی است،  هزار و چهارصد پروژه دیگر را در قالب خدمات اجتماعی شروع کردیم که به مهر ماه ختم می شود و در برگیری ۶۵۵ هزار نفر را شامل می شود شامل کمک به بیماران، جهیزیه و ... است و ۱۲۰ میلیارد تومان با دستگاه های متولی و استانداری آغاز شده که برای نیمه دوم سال در نظر گرفته شده اس و اقدامات اولیه آغاز شده است. 

جعفری ادامه داد: بخش دوم در زمینه گروه های جهادی است که مجمع جهادی استان تشکیل شده و متشکل از نماینده های جهادی منتخب شهرستان هاست و قریب به هزار و سیصد گروه جهادی بالغ بر ۲۹ هزار و ششصد و هشتاد و سه نفر عضو جهادی دارد، سامانه اطلس جهادی تشکیل شده و گروه های جهادی زمانی معنا دارند و هویت می گیرند که در این سامانه ثبت شوند و کد رهگیری بگیرند و وارد سیستم شوند و فعالیت های خود را از این طریق انجام دهند تمام اقدامات آن ها داخل این اطلس جهادی وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول، حضرت آقا سه مرحله اشاره کردند که مردم به داد هم برسند که این فقط به معنای تهیه سبد کالا نیست و بخش کوچکی را شامل می‌شود، منشا سخنان حضرت آقا به فرموده های ائمه بر می گردد، کمک مومنانه شامل همه افراد می شود، در ابتدای شیوع کرونا ۸۰۰ گروه جهادی در سراسر استان بیش از 2ماه فعالیت کردند که ۲۱ نفر از آن ها کرونا گرفتند که دو نفر که از ستاد اجرایی و 2 نفر هم از مجموعه قرارگاه قدس بر اثر کرونا در گذشتند، کل ستاد بسیج سازندگی استان کرونا گرفتند و قرنطینه شدند‌، زیرا پای کار بودندد

وی اظهار کرد: در مرحله اول کمک مومنانه بیش از ۳۵۱ هزار سبد و بسته معیشتی هدف گذاری که ۲۷۳ هزار آن با همت مجموعه قرارگاه قدس، نیروی زمینی سپاه سلمان و بسیج سازندگی محقق شد و هزار و هشتصد و چهل و یک پایگاه مقاومت در گیر این موضوع شدند.

به گفته این مقام مسئول، مرحله دوم که خود سه بازه زمانی است که اولین بازه آن از قربان تا غدیر را شامل می شود که در این مدت بالغ بر ۱۴ هزار سبد کالا برنامه ریزی و با هزینه چهار میلیارد و دویست میلیون تومان توزیع شد.

جعفری تصریح کرد: یک میلیارد و‌ دویست میلیون تومان شامل ۱۵۰ سری جهیزیه توزیع شد، ۷۲ هزار طبخ غذای گرم با مشارکت گروه های جهادی داشتیم که تامین امکانات از سپاه استان، قرارگاه قدس و خیران صورت گرفت، ۲ هزار سری اقلام عشایری به کپرنشینان با هزینه بالغ بر ۴۰ میلیون تومان توزیع و پنج هزار جفت کفش و البسه و ۱۲ میلیون تومان ماسک در همین ایام به نیازمندان تفدیم شد که ۶ میلیارد و پانصد و دوازده میلیون تومان در مرحله اول کمک مومنانه انجام  و از ابتدای سال تاکنون 553 سری جهیزیه توزیع شد.

معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در دهه اول محرم است و سمت و سوی کمک ها به سمت اشتغال لوازم التحریر و کالاست که اقلام مورد نیاز خانواده را شامل می شود، بخش سوم کمک های مومنانه در دهه آخر صفر به همین شیوه ادامه دارد که مجموعه سپاه، نیروی زمینی و قرار گاه محرومیت زدایی و بسیج مستضعفین است.

آغاز توریع 10 هزار پرس غذای گرم از فردا

مهرشاد سهیلی فرمانده قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) در این نشست خبری گفت: این قرارگاه در سال 92 در استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرد و در خدمت رسانی به محرومان و کارهای محرومیت زدایی فعال است، در سال ۹۷ در قم، البرز، تهران، کرمان، کرمانشاه و لرستان آغاز کرد، چندین هزار گروه در قالب کاروان زیارت اولی به مضجع های نورانی اعزام کردیم.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) تشکیل شد که خدمت به محرومان و ایتام انجام شد، اجرای اردوهای بسیج به مناطق عملیاتی، پویشی با عنوان همدلی عید قربان و غدیر با همکاری سازمان بسیج سازندگی داشتیم که بیش از پنج میلیارد تومان مشارکت مردمی به این ستاد واریز شد و مابین قربان و غدیر بیشتر از سه میلیارد و پانصد و شصت میلیون تومان مشارکت مردمی داشتیم.

به گفته این مقام مسئول، در عید قربان بیش از ۱۰ استان برای پخت اطعام و اهدای گوشت داشتیم. در دهه ولایت و امامت قرار شد قرارگاه جهادی در استان مستقر شد و قرار شد ۵۰ درصد از کمک های مردم برای قربان و عدیر در سیستان و بلوچستان صرف شود و این برنامه فردا با آغاز ۱۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع پک های بهداشتی و فرهنگی توزیع می شود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: اتحاد خاصی مابین مردم استان است وهمدلی دارند  قرارگاه سعی میکند چند کارگاه در سیستان و بلوچستان راه اندازی کند و برای خط تولیدی اقدام میکنیم تا حداقل کمک به این مردم محروم شود.قرارگاه حضرت مهدی ۲۰ گروه جهادی دارند که عرصه فعالیت آن ها در سال ۹۲ در ایلام و سال ۹۷ پنج استان و در سال ۹۸ در سراسر استان کمک به دانش آموزان بیماران خاص و ... است.

وی اظهار کرد: پنج گروه جهادی خواهر و ۱۵ گروه برادر در قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (عج) داریم گه کار خواهران بیشتر در کارگاه ها و آماده سازی ماسک و مواد ضدعفونی است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark