کد مطلب: 47170
 
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:
توافق برجام با دقت و احساس تعهد بیشتری مورد بررسی قرار گیرد
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ما اکنون در بحث مذاکرات و برجام این است که متن برجام و قطعنامه شورای امنیت را با دقت و احساس تعهد نسبت به مصالح کشور مورد بررسی قرار دهیم زیرا این توافق سرنوشت کشور را رقم می زند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
 
سید باقر حسینی در گفت و گو با خبر نگار زاهدانه در خصوص بررسی متن برجام توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در متن برجام مواردی که قابل تعویض و تغییر باشد وجود دارد، بر این اساس تاکید رهبر انقلاب بر این است که نمایندگان مجلس به طور دقیق این متن را بررسی کرده که اگر راه نفوذی برای طرف مقابل وجود داشته باشد که بعدها بتواند به تعهدات خود عمل نکند یا از خطوط قرمز عبور کند را مورد شناسایی قرار داده و با شفاف سازی در این زمینه راه های سواستفاده برای کشورهای مقابل بسته شود.
وی گفت: وظیفه ما اکنون در بحث مذاکرات و برجام این است که متن برجام و قطعنامه شورای امنیت را با دقت و احساس تعهد نسبت به مصالح کشور مورد بررسی قرار دهیم زیرا این توافق سرنوشت کشور را رقم می زند.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازدید از مراکز نظامی افزود: در زمینه صنایع دفاعی و موشکی که این مهم مورد تاکید مقام رهبری نیز می باشد باید بگونه ای متن برجام تنظیم شود که هیچ مشکلی در آینده برای این صنایع ایجاد نشود.
وی در خصوص ارسال متن برجام به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی هر توافقی که دولتمردان بخواهند با کشورهای خارجی انجام دهند باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که این موضوع در قالب لایحه هم به مجلس ارسال می شود.
حسینی ادامه داد: توافق پیش رو باید منطقی و مطلوب باشد تا علاوه بر حفظ مصالح وعزت ملت ایران، آینده کشور را تهدید نکند.
وی تاکید کرد: از آنجایی که به کشورهای غربی هیچ اعتمادی وجود ندارد اگر تضعیف توان دفاعی ایران در این توافق وجود داشته باشد، قطعا قابل قبول نخواهد بود.
این نماینده با بیان اینکه ایران اسلامی پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاربالایی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ما می توانیم در بسیاری از زمینه هایی که کالا وارد می کنیم خود صادر کننده باشیم و علاوه بر نیاز داخلی کشور به سایر کشورها هم صادرات انجام دهیم .
حسینی در رابطه با اقتصاد مقاومتی در درون کشور بیان کرد: دولت باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشد.
وی با بیان اینکه خام فروشی مواد اولیه کار نادرستی است، گفت: در سیستان و بلوچستان معادن بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید تلاش کنیم این مواد را در داخل تبدیل کنیم که به ازای آن تولید، اشتغال و درآمد را در پی داشته باشیم.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که تاکید مقام معظم رهبری استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در داخل کشور است، باید تلاش کنیم تا با بهره گیری از سرمایه های طبیعی و خدادادی که در کشورمان وجود دارد به خود کفایی برسیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark