کد مطلب: 57160
 
رئیس قوه قضائیه در زاهدان:
تعویق در رسیدگی به پرونده های قضایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست
رئیس قوه قضائیه در سفر به سیستان و بلوچستان گفت: تعویق در رسیدگی به پرونده های قضایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴
 
به گزارش زاهدنیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفری که به همراه اعضای شورای عالی قضائی کشور به سیستان و بلوچستان داشت، در بدو ورود به فروگاه بین المللی زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: کار‌های بسیاری در چهل سال گذشته که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، در سیستان و بلوچستان انجام شده اما نسبت به آنچه انجام شده باز هم باید کار‌های زیادی در این خطه به طور ویژه پیگیری و اجرا شود.

وی پس از حضور در گلزار شهدای زاهدان، در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و سران طوایف و بزرگان سیستان و بلوچستان، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را از ویژگی های کریمان عنوان و ادامه داد: دشمنان به دنبال تسلیم شدن ملت ایران مقابل خواسته های خود هستند، در این زمینه آحاد مردم جامعه و مسئولان با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و شهدا، هرگز زیر بار این ذلت نخواهند رفت.

وی جوانان را مهمترین نیروهای پای کار برای توسعه کشور برشمرد و تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و پیگیری زمینه مسئولیت پذیری و استفاده از توان نیروهای داخلی را فراهم کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جایگاه خانواده شهدا همیشه رفیع است، گفت: خانواده معظم شهدا پرچمدار ارزش های انقلاب اسلامی هستند، آنان هر جایگاهی که خدمت کنند به عنوان پرچمدار ارزش های انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارند.

وی اظهار کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بیش از هزار سال در کنار یکدیگر زندگی سراسر وحدت، یکپارچگی و محبت داشته اند که این امر توسعه منطقه و زندگی سعادت بخش را برای آنان تضمین می کند.

این مسئول بخشش مال، آبرو و جان را از جلوه های کرامت برشمرد و افزود: شهدا با بخشیدن جان خود زیباترین نوع کرامت را به نمایش گذاشته اند.

وی در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان، در نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان، برگزار شد، تاکید کرد: تعویق در رسیدگی به پرونده های قضایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی شغل قضا را از مشکل ترین مشاغل موجود در کشورها معرفی کرد و افزود: قاضی باید از نظر روحی و روانی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد و در این زمینه رفع مشکلات آنان مورد توجه دستگاه قضایی است، از آنجایی که حفظ کرامت قاضی و کارکنان قضایی یک ضرورت است.

وی بومی سازی قضات تاکید کرد و افزود: شرط موفقیت در کار قضاوت برخورداری از روحیه انقلابی است.

وی در ادامه از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برای بهره گیری از نقطه نظرات مطلوب در حوزه قضایی توسط مجموعه دستگاه قضا و عموم مردم استقبال کرد و گفت: بهره گیری از پیشنهادات مطلوب در زمینه اصلاح قوانین و روش ها برای دستگاه قضا بسیار ارزشمند است، با اختصاص اعتبارات بیشتر دولتی به دستگاه قضا می توان به رفع مشکلات این حوزه کمک کرد.

آیت الله رئیسی گفت: سیستان و بلوچستان در مدار توسعه قرار گرفته و با هماهنگی و همکاری دستگاه ها این قطار توسعه سریعتر در مسیر خود حرکت خواهد کرد.

وی در نشست با علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در زاهدان نیز اظهار کرد: امروز فضاهای گسترده رسانه ای برای انحرافات تاکید دارد تا جامعه موحد ایران اسلامی را به فرهنگ بی دینی منحرف کنند و علما در این زمینه وظیفه خطیر تبلیغ، ترویج دین و انسان سازی را بر عهده دارند.

رئیس قوه قضاییه گفت: راهکار رهایی از هرگونه لغزش و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تربیت است و برخورد و اقدام در مراحل بعد قرار دارند.

وی با بیان اینکه بالاترین جرم در کشور به مواد مخدر اختصاص دارد، بیان کرد: اگر افراد درگیر معضلات از جمله مواد مخدر در جریان باشند که با این اقدام خود چه صدمات جبران ناپذیری را گریبان گیر افراد می کنند هرگز دست به این گونه اعمال نمی زنند.

وی تاکید کرد: امروز رمز کاهش جرم و جنایت در جامعه آگاه سازی مخاطرات و عواقب پلیدی هاست.
رئیسی با بیان اینکه هیچ تمدنی به غنای تمدن اسلامی نیست گفت: امروز در آستانه گام دوم انقلاب مقدمات شکل گیری تمدن نوین اسلامی فراهم شده و بزودی وعده قرآن در این زمینه محقق خواهد شد، باید جامعه مبتنی بر احکام الهی شکل گیرد تا با اجرای احکام مردم طعم شیرین عدالت را حلاوت کنند.

این مسئول در دیدار با نخبگان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی تا کنون در حوزه های مختلف دانشگاهی در کشور گام های بلند علمی و اجرایی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ها در این زمینه باید همچنان ادامه داشته باشد افزود: دانشگاههای ما باید پشتیبان صنعت، اقتصاد، سیاست و قضا باشند، در حال حاضرکارهای علمی بسیار خوبی در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاههای کشور انجام می شود اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کردند، اشکال، تبدیل نشدن این دستاوردهای علمی به پیشنهادات کاربردی است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت های خدادادی بسیار مانند گیاهان دارویی، انرژی های پاک، اقتصاد دریا و تولید کننده بزرگ محصولاتی چون خرماست که با استفاده از کارهای دانش بنیان می توان از این ظرفیت های ارزش افزوده ایجاد کرد و موجب بهبود کسب و کار و اشتغال برای مردم این استان شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وجود 100 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: با این تعداد نیروی جوان فرهیخته و استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی می توان تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل و زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اجرای عدالت به معنای شیرین شدن کام همگان در تمامی حوزه هاست که با تولید علم و فناوری می توان با ایجاد ارزش افزوده در صنایع بزرگ و کوچک به توزیع متوازن ظرفیت ها و رفع تبعیض کمک کرد، به طور مثال همین صنایع دستی موجود در سیستان و بلوچستان با کار علمی و دانش بنیان به یک صنعت پرسود و قابل عرضه به جامعه تبدیل می شود.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark