کد مطلب: 35498
 
مخالفان دولت مالکی اقدام به جلوگیری از تشکیل دولت حداکثری کردند
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مخالفان نوری‌المالکی با رویکرد تشکیل دولت اکثریت مخالفند و با استفاده از سناریویی که با محوریت گروه تروریستی_ تکفیری_بعثی طراحی و اجرا شد، اقدام به جلوگیری از تشکیل دولت حداکثری کردند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۹
مخالفان دولت مالکی اقدام به جلوگیری از تشکیل دولت حداکثری کردند
 
به گزارش زاهدانه ،"احمد کاظم‌زاده" با اشاره به اینکه "نوری‌المالکی"  نخست وزیر کنونی عراق در راس فهرست ائتلاف قانون قرار دارد، اظهار داشت: این ائتلاف در آخرین انتخابات پارلمانی که برگزار شد بیشترین کرسی‌های مجلس جدید را بدست آورد.
 
وی ادامه داد: طبق قانون اساسی عراق، نخست وزیر بر اساس تقسیم‌بندی که به صورت عرفی طی چند سال گذشته پس از شکل‌گیری نظام سیاسی جدید عراق در جریان بوده، از بین شیعیان انتخاب می‌شود و در واقع ائتلافی که بیشترین کرسی‌ها را بدست آورده و یا فراکسیون اکثریت را تشکیل می‌دهد، نامزد نخست‌وزیری را اعلام می‌کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: مخالفان نوری‌المالکی با رویکرد تشکیل دولت اکثریت مخالفند و با استفاده از سناریویی که با محوریت گروه تروریستی_ تکفیری_بعثی طراحی و اجرا شد، اقدام به جلوگیری از تشکیل دولت حداکثری کردند.
 
کاظم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌بینیم که هیچ کدام از دو طرف حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود نیستند، به همین دلیل در وضعیت فعلی نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را برای برون رفت عراق از بحران سیاسی_ امنیتی ترسیم کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark