کد مطلب: 54488
 
عاقبت عشق های مجازی؛
جدایی ثمره انتخابی نادرست/ انهدام خانواده، رهاورد شبکه های مجازی
به قول قدیمی ها آن قدر هندوانه زیر بغلم جای داد که پس از مدت ها دوستی در گروه تلگرامی علی رغم مخالف خانواده هایمان ازدواج کرده و اکنون پس از گذشت8ماه از هم جداشدیم زیرا افشین مدام در حال چت کردن با دوستان مجازی اش بود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
 
به گزارش زاهدانه، پس از اتمام امتحانات به شدت حوصله ام سر رفته بود تا اینکه به پیشنهاد یکی از دوستانم در گروه تلگرامی عضو شدم. گروهی که همه با هم صمیمی بوده و با اسم همدیگر را مورد خطاب قرار می دادیم پس از مدت ها آشنایی یک روز قرار بر این شد همه اعضا در یک مکان جمع و با هم ملاقات کنیم. روز موعود فرار رسید برای اینکه بهتر از بقیه در جمع نمایان شوم کلی هزینه کردم؛ آن روز حسابی خوش گذشت و پس از خوردن ناهار هر کس مشغول رفتن شد.
شب از نیمه گذشته بود که پس از چت کردن در گروه بلافاصله افشین در پی وی خصوصی آمد و از تیپ و ظاهر امروزم تعریف کرد به قول معروف آن قدر هندوانه زیر بغلم جای داد که حمل کردنش برایم مشکل بود. خلاصه پس از دو ماه که در فضای مجازی با هم آشنا شدیم ارتباط ما به ازدواجی ختم شد که خانواده‌هایمان به شدت مخالف آن بودند چرا که هیچ سنخیت فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی با هم نداشتیم. الان پس از هشت ماه زندگی مشترک تصمیم بر جدایی گرفته ایم زیرا افشین مدام با تلفن همراهش مشغول است بگونه ای که ثانیه ای چشم از چک کردن گروه ها و پاسخ دادن به دوستان مجازیش که دختر و پسر هستند بر نمی دارد. اکنون به قدری پشیمان هستم که آینده ام خراب و زندگیم نابود شد.
مهسا کریمی کارشناس ارشد روانشناسی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه یکی از معضلات اجتماعی را دوستی های خیابانی و آشنا شدن دختران و پسران به دور از چشم والدین عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه کنونی ارتباط افراد به دور از چشم دیگران در شبکه های مجازی و اجتماعی همچون لاین، تانگو، واتس آپ، تلگرام و غیره افزایش چشمگیری پیدا کرده که این مهم خود باعث بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی شده است.
وی شکست عاطفی و عشقی، تخریب و تضعیف شخصیت، بی اعتمادی، رسوایی و یا تعرض، کلاهبرداری، اخاذی و منتشر شدن تصاویر خصوصی افراد و غیره را از جمله ناهنجاری هایی دانست که در فضای مجازی این روزها به وفور بواسطه سو استفاده افرادی سودجو از ساده انگاری، ناآگاهی و زودباوری برخی از کاربران رخ می دهد.
این روانشناس با اشاره به اینکه دوستی دو جنس مخالف در فضای مجازی علاوه بر اینکه پوئن مثبتی ندارد و باعث بازی گرفتن احساسات جنس مونث نیز می شود، گفت: بیش از ۸۴% پسران با قاطعیت می گویند که با این گونه دختران هرگز ازدواج نخواهند کرد، زیرا به نجابت و پاکدامنی آنها به هیچ وجه اعتماد نداشته زیرا دختری که به آسانی با آنها دوست شده، می تواند با هر کس دیگری دوست شود.
وی از بین رفتن عفت و پاکدامنی را از دیگر اثرات مخرب شبکه های اجتماعی مطرح کرد و ادامه داد: ارتباط برقرار کردن دو جنس مخالف با هم در این شبکه ها عاملی برای از بین رفتن حریم ها و حرمت ها شده بگونه ای که گواه این مدعا راهروی دادگاه های خانواده است.
کریمی با بیان اینکه برخی افراد در گروه های مجازی عکس های شخصی و خانوادگی خود را منتشر می کنند، افزود: این رفتار شخصیتی افراد به علت نداشتن فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی است که گاها باعث ایجاد دردسر و بی آبرویی برای افراد هم می شود زیرا برخی برای سواستفاده کردن از دیگران از آن تصاویر بهره گیری کرده و زندگی افراد را به تباهی می کشانند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark