کد مطلب: 61228
 
قصه های هزار و یک شب شهرداری زاهدان پایان ندارد؛
نارضایتی مردم از کمبود و نبود سرویس بهداشتی در بوستان ها
شهروندان زاهدانی از وضعیت بوستان ها به دلیل کمبود و نبود سرویس بهداشتی مناسب ابراز نارضایتی می کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴
 
به گزارش زاهدنیوز، زیباسازی فضای شهر و تجهیز پارک‌ها به وسایل رفاهی یکی از کمترین مطالبات شهروندان در زاهدان و مکانی است که دستگاه‌های متولی زیباسازی شهر باید در این زمینه وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.

کمبود مایع دستشویی در بسیاری از توالت‌های عمومی نیز از دیگر معضلاتی است که بر مشکل در این بخش افزوده است

پارک های شهر زاهدان فاقد سرویس بهداشتی مناسب می باشند به طوری که بیشتر مواقع شهروندان با در بسته و یا با وضعیت نامناسب بهداشتی روبرو می شوند.

کمبود سرویس‌های بهداشتی در کلان شهر زاهدان و محوطه پارک‌ها معضلی است که نارضایتی بسیاری از شهروندان را در پی داشته و باید برای برطرف کردن آن چاره‌اندیشی کرد.

معمولا براي مردم شهر زاهدان به دفعات پيش آمده كه در بوستانها و پاركهاي شهر با دستشويي هاي قفل شده مواجه شوند.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: اکثر پارک های شهر زاهدان از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نمی باشند به طوری که شهروندان هنگام مراجعه به پارک ها با درهای همیشه قفل سرویس بهداشتی روبرو می شوند.

وی افزود: سرویس های بهداشتی پارک ملت همیشه کثیف و فاقد آب می باشند .


کمبود نیرو بهانه ای برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت

خسرو سراوانی، مدیر خدمات شهری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: سرویس های بهداشتی تهویه شده به لحاظ نگهداری به بخش خصوصی واگذار اما سرویس بهداشتی شرایط خودش را دارند.

وی گفت: رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان خیلی مهم که در این مورد عملکرد ضعیف است که با توجه به خصوصیات اخلاقی منطقه ای ما پیمانکاری که بخواهد سرویس های بهداشتی را نگهداری کند متقاضی نداریم و شرایط سخت است.

سراوانی تصریح کرد: در همه جای استان های دیگر یک نفر درب ورودی این اماکن نشسته و در قبال آن وجه دریافت می کنند در پارک های زاهدان سرویس بهداشتی احداث شود نگهبان یا کارگر باغبان باید به صورت مرتب کنترل کند.


وی گفت: در سیستم کلان شهر زاهدان این فرهنگ مرسوم نیست و فردی که بخواهد سرویس های بهداشتی را کنترل کند نیروی انسانی می خواهد، سیستم شهرداری با کمبود نیرو مواجه است که هزینه مضاعفی دارد و بخش خصوصی متقاضی ندارد.

مدیر خدمات شهری زاهدان اذعان کرد: برای بازگشایی ماه مهر احداث سرویس های بهداشتی در پارک ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: برای عید نوروز به همراه تیمی به عنوان کمیته بازرسی به دستور شهردار تمامی سرویس های بهداشتی پارک ها را احیا کردیم و با توجه به کمبود نظارت در کنترل و عدم همکاری شهروندان مشکلات زیادی دارد.

سراوانی بیان کرد: در دستور کار طرح ساماندهی اماکن عمومی از جمله چهارراه رسولی که طرح وسیعی دارد برای احداث سرویس های بهداشتی به صورت سیار کانکس ها موافقت شود و برنامه ریزی شده که در بازار، چهارراه رسولی و بازارچه کوثر استقرار شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark