کد مطلب: 39548
 
دولت مکلف به اختصاص 3 درصد از بودجه عمومی برای رفع محرومیت‌ از مناطق محروم شد
نمایندگان با اختصاص 3 درصد از بودجه عمومی دولت برای رفع محرومیت از مناطق محروم و ایجاد توازن منطقه‌ای موافقت کردند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
دولت مکلف به اختصاص 3 درصد از بودجه عمومی برای رفع محرومیت‌ از مناطق محروم شد
 
به گزارش زاهدانه ، نمایندگان در جلسه علنی امروز با تصویب ماده واحده طرح اختصاص 3 درصد از بودجه عمومی کشور برای رفع محرومیت از مناطق محروم و ایجاد توزان منطقه‌ای موافقت کردند.  
 
براین اساس در راستای تحقق اصل ۴۸ قانون اساسی و سیاست‌های کلی و جهت حصول به اهداف چشم انداز و به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور، توزیع عادلانه، رفع تبعیض، ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته، تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف شد در توزیع منابع پولی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌های کمتر از سطح متوسط کشور در شاخص‌های مذکور سالانه حداقل ۱۰ درصد به سطح متوسط کشور نزدیک شود.  
 
بدین منظور دولت مکلف است سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت را در قالب ردیف مشخص تحت همین عنوان تعیین کنند و طی جداولی که در آن سهم هر استان براساس شاخص‌های نرخ بیکاری، آب شرب شهری و روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بهسازی روستا‌ها، راه و زیرساخت‌های جاده‌ای، سرانه‌های عمران شهری و درآمد شهرداری‌ها مشخص می‌شود، در قانون بودجه درج کند.  
 
سهم هر شهرستان برای بهبود شاخص‌های مذکور همراه با دستورالعمل توزیع پروژه‌ها و طرح‌های موارد فوق همزمان با ابلاغ اعتبارات استانی توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان ابلاغ می‌شود تا با تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به طرح‌ها و پروژه‌های شاخص‌های فوق اختصاص یابد.  
 
این ماده واحده که برخلاف قانون برنامه پنجم بود نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت و نمایندگان با ۱۴۸ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن با تصویب آن موافقت کردند.  
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark